וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנסט אנד יאנג: "כלכלת בריטניה עומדת בפני סרט אימה כלכלי"

סוכנויות הידיעות

20.7.2008 / 15:29

"השילוב הרעיל של שוק אשראי גוסס ומחירי נפט תנודתיים" יוביל להאטה חמורה בצמיחה הכלכלית

הדו"ח צופה צמיחה של 1.5% בלבד בכלכלת בריטניה השנה, והאטה לצמיחה של 1% ב-2009. הדו"ח אף צופה כי הצריכה הפרטית תואט עד כדי עצירת הצמיחה, וכי ההשקעות בבריטניה יצטמצמו בשנתיים הקרובות.



פיטר ספנסר, כלכלן ראשי באייטם קלאב, אמר כי "המצב יחמיר בהרבה לפני שיתחיל להשתפר, הן בשוק הדיור והן במגזר הקמעונות. כבר ראינו כיצד משבר דיור נוצר ממחנק אשראי להתמוטטות האמון בשוק ולירידת מחירים".



הדו"ח מגיע בעקבותיו של ראיון עם שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, בו הודה דרלינג כי ההאטה צפויה להיות עמוקה וארוכה יותר ממה שחזה. בראיון לרשת BBC, אמר סר וין בישוף, יו"ר סיטי, כי הוא צופה שמחירי הדיור בארה"ב ובבריטניה ימשיכו לרדת לפחות עוד שנתיים.



הדו"ח של ארנסט אנד יאנג מזהיר כי תכנית התקציב של האוצר נמצאת בסכנה, בשל ההאטה בצמיחה הכלכלית, ובשל הקלות מס בסך 2.7 מיליארד ליש"ט שלא היו מתוכננות. הדו"ח צופה כי הגירעון בתקציב בריטניה יגיע ליותר מ-50 מיליארד ליש"ט.



"החשש הוא שללא הסיוע הרגיל של הבנק המרכזי של בריטניה - סיוע שבמצב הנוכחי יביא לתופעת לוואי של אינפלציה חמורה - הצרכנים ילכו בעקבות שוק הדיור, ויעברו ממצב הנוכחי של הכחשה למצב של ייאוש", אמר ספנסר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully