וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש ביטל הסכם ממון בין בני זוג: הבעל הסתיר מגרושתו עסקה מהותית בחברה שהיתה בבעלותם

הילה רז

20.7.2008 / 15:44

לטענת הגרושה, בעלה ניהל נגדה מלחמת התשה שהביאה אותה לחתום על הסכם הממון

מפסק הדין עולה כי בני הזוג, שהיו נשואים כ-30 שנה והתגרשו ב-99', הקימו חברה לייצור גופי מזל"טים ב-91'. החברה נרשמה כך שלאישה היו בה 20% במניות ולבעל, שמת בינתיים, היו 80%. האישה שימשה כמנהלת החשבונות של החברה עד סמוך לגירושין.



בספטמבר 99' חתמו בני הזוג על הסכם ממון, שאושר על ידי בית המשפט, ולפיו קיבלה הגרושה 120 אלף דולר. בנוסף, הועברו מניות הגרושה בחברה למנוח ובוטלה ערבותה לחברה בבנקים.



זמן מה לאחר מכן ערך הבעל הסכם להקצאת מניות בינו לבין חברת ייצור המזל"טים וחברה אחרת. במסגרת ההסכם מכר הבעל 25% ממניותיו בחברה תמורת 40 אלף דולר.



התובעת, גרושתו של המנוח, טענה כי בעלה עשק ורימה אותה בהסכם הגירושין. לטענתה, בעלה בגד בה עם אחרות באופן בוטה ומוחצן כדי לגרום לה לרצות לעזוב אותו. בנוסף טענה, כי הבעל נקט נגדה אלימות פיסית ומילולית, איים על חייה, וניהל נגדה מלחמת התשה שהביאה אותה לחתום על הסכם הממון הראשון. לגרסתה, ההסכמים שנחתמו בין הצדדים מכילים תנאים חד צדדיים בלתי סבירים, המקפחים אותה לעומת הבעל, שקיבל רכוש בעל שווי רב בהרבה מ-120 אלף הדולר שהיא קיבלה.



בית המשפט מציין כי המנוח אמר לתובעת שרכושם המשותף יחולק ביניהם בחלקים שווים, והגרושה האמינה שכך יקרה. לטענת הגרושה, המנוח הציג בפניה מצג שלפיו מצב החברה היה בכי רע והיא מצויה בחובות. לאחר פטירתו התברר לה כי החברה היתה רווחית, לאחר שהתמזגה עם חברה אחרת מתחום המזל"טים. כפועל יוצא מעסקת המיזוג, טענה הגרושה, קיבל המנוח מניות בחברה הממוזגת, אותן מכר בכ-800 אלף שקל.



הידועה בציבור של המנוח, אותה תבעה הגרושה, טענה כי הסכם הממון אושר על ידי בית המשפט וכי לא הוכחה רמאות ועושק. לטענתה, התביעה הוגשה כשנה לאחר פטירתו של המנוח, לכן הוא לא יכול היה להתגונן, והיא עצמה לא היתה מעורבת בהסכם. עוד נטען, כי הגרושה בעלת תואר ראשון וחשבונאות, עבדה כמפקחת במס הכנסה כשלוש שנים וכמבקרת חשבונות במשרד רו"ח, ולכן לא ניתן להוליכה שולל.



השופט גרמן דחה את טענת העושק בין השאר מכיוון שהגרושה פנתה רק לאחר חמש שנים ממועד אישור הסכם הממון. עם זאת, הוא קיבל את טענותיה של הגרושה כי רומתה על ידי בעלה בנוגע למצבה של החברה, וכי חתמה על הסכם הממון שאישר בבית המשפט לאחר שהמנוח רימה אותה והעלים ממנה נתון בסיסי מרכושם המשותף.



בנוסף לביטול הסכם הממון קבע גרמן כי הידועה בציבור תשלם לגרושה הוצאות משפט וכן 35 אלף שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully