וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון: מאמינים כי האג"ח הצמודים הממשלתיים, הקצרים והבינוניים, מתחילים להיות שוב מעניינים

TheMarker

20.7.2008 / 15:53

למשקיעים הפחות שמרנים ממליצים בבית ההשקעות על אג"ח קונצרני צמוד המדד בדירוגים גבוהים

פרמיית הסיכון מוסברת מחד בעליות באפיק המנייתי בארה"ב שגרמו להסטת כספים מהאג"ח הממשלתי חזרה למניות, מאידך נראה שהחזרה ההדרגתית לאפיק השקלי בישראל שכתבנו עליה בשבוע שעבר תפסה יותר ויותר תאוצה, בעיקר לאחר פרסום מדד יוני האחרון (הרחבה ב"אפיק הצמוד"). בארה"ב החוזים על הריבית צופים סיכויים נמוכים של 7.2% בלבד להעלאה של 0.25% בריבית באוגוסט (ירידה בהשוואה לשבוע שעבר), ואילו בישראל מירב הסיכויים מדברים על השארת הריבית על כנה בגלל המדד הנמוך. נראה שהגענו לסטטוס קוו חדש, עד שיתבררו נתונים חדשים כמו כיוון הדולר/שקל.



האפיק הצמוד
מדד חודש יוני הפתיע מטה ועלה 0.1% בלבד בניגוד להערכות המוקדמות שחזו עלייה של 0.3%-0.6% . כתוצאה, גם בשבוע החולף, נרשמו מימושים חדים (עד 1.5%) באג"חים הצמודים כאשר עיקר הירידות התרכזו בסדרות הקצרות והבינוניות. לפי ההערכות המעודכנות של בית השקעות גאון, האינפלציה בשנת 2008 צפויה להסתכם סביב 3.5% כאשר האינפלציה החזויה הנגזרת משוק ההון ירדה חדות לרמה של סביב 2.8% "בלבד" ל-12 החודשים הקרובים.



בגאון מאמינים כי האג"ח הצמודים הממשלתיים, הקצרים והבינוניים, מתחילים להיות שוב מעניינים בתשואות הנוכחיות (1.6%-1.9% ריאלית), בעיקר לאחר המימושים שחלו בהם בשבועיים האחרונים. למשקיעים הפחות שמרנים שביניכם, ממליצים בבית ההשקעות לשקול השקעה באג"ח קונצרני צמוד המדד בדירוגים גבוהים, שהינו אטרקטיבי נוכח SPREAD של כ-1.3% (תל בונד 20).



בבית השקעות גאון סבורים כי בהמשך השנה, לחצי האינפלציה יתמתנו ממספר סיבות ביניהן עליות הריבית בעולם, ירידה בצמיחה העולמית (מיתון) וצפי לירידה במחירי הסחורות והנפט. עם זאת, למי שמעריך ציפיות אינפלציה גבוהות מ-2.8% ב-12 החודשים הקרובים, מומלץ להגדיל ברכיב הצמודים הקצרים ו/או הבינוניים על חשבון האפיק השקלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully