וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפסד נקי של 56 מיליון שקל בסיטיקון: גזית גלוב צפויה להיגרר להפסדים ברבעון השני

יעל פולק

20.7.2008 / 16:14

חלקה של גזית גלוב בירידת שווי הנכסים של סיטיקון - 140 מיליון שקל

שיעור התפוסה בנכסי החברה במהלך הרבעון עמד על 95.7%. דמי השכירות שנבעו מהנכסים בנוסף לדמי ניהול הנכסים, בניכוי הוצאות תפעול שמיוחסות לנכסים עצמם (N.O.I), הסתכמו ברבעון ב-30.5 מיליון יורו, גידול של 18% לעומת הרבעון המקביל.



סיטיקון הינה חברת השקעות נדל"ן המתמחה בהפעלה, ניהול והשכרה של מרכזי קנייה וחנויות גדולות לשימושים קמעונים. החברה פועלת בפינלנד, שוודיה ובמדינות הבלטיות אשר השתייכו בעבר לברית המועצות.



את הרבעון הראשון של השנה סיימה גזית גלוב עם רווח נקי של כ-87 מיליון שקל, ירידה של כ-79% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הסיבות העיקריות להתכווצות הרווח הנקי הן ירידה בשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה בהיקף של כ-2 מיליון שקל, לעומת עליית ערך של כ-533 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2007. זאת, בנוסף לרווחים חד פעמיים בהיקף של כ-190 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון הראשון של 2007, בגין מכירת מניות של קרן ריט מילס (הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים) במסגרת ניסיון השתלטות עוינת עליה - אשר לא צלח בסופו של דבר.



פטרי אולקינרה, מנכ"ל סיטיקון מסר כי "סיטיקון מתרכזת בהשבחת מרכזי הקניות שבבעלותה על ידי פעילויות שיפור ופיתוח מחדש. המטרה של פעילות החברה היא להגדיל את שכר הדירה ותזרימי המזומנים מנכסיה ולהמשיך לשמור על היתרון התחרותי של מרכזי הקניות שבבעלותה. בשנת 2008 סיטיקון מצפה כי בהשוואה לשנה קודמת יחול שיפור בתוצאות פעילותה, בניכוי שינויים בשווי הוגן. הערכה זו מבוססת על הרחבה ופיתוח מחדש של פרויקטים, גידול בתיק הנכסים והמשך שיפורים במרכזי הקניות שבבעלותה".



מיקי בר חיים, מנכ"ל גזית גלוב, אמר היום כי "במשך שנים רבות ובאופן עקבי אנו מנתחים את התוצאות העסקיות שלו על בסיס תזרימי המזומנים וה-FFO ולפיהם אנו מודדים את עצמנו. גם כאשר השווי ההוגן של נכסי החברה עלו ב-2 מיליארד שקל בשנה שעברה בעקבות המעבר ל-IFRS והערכות שמאים - לא חגגנו, כי זו לא הדרך בה אנו בוחנים את ביצועי החברה".



בר חיים הוסיף כי "סיטיקון מצפה לשנה טובה ב-2009 כאשר כל הפרמטריים התפעוליים והתזרימיים הם חיוביים וממשיכים להיות חיוביים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully