וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסומות של החברות המערביות מתחנפות לסינים בניסיון לעלות על הגל הלאומי טרם האולימפיאדה

הראלד טריביון

20.7.2008 / 18:23

סין מהווה את שוק הפרסום השני בגודלו בעולם אחרי ארה"ב



חברות הענק המערביות מתחנפות לסינים בפרסומות המוצגות במדינת הענק, טרם פתיחת האולימפיאדה בבייג'ין: ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס מריצה פרסומת בטלוויזיה תחת הסלוגן "הריעו לסין", המודעות של יצרנית ציוד הספורט, נייקי, משתמשות בשירותיו של אצן המשוכות הסיני ליו קסיאנג ואתלטים מקומיים נוספים המצולמים כשהם גוברים על המתחרים הזרים. מוקדם יותר השנה צבעה ענקית המשקאות הקלים, פפסי, את פחיות המשקה הכחולות שלה באדום במהדורה מוגבלת שנשאה את השם "לכו על אדום בשביל סין".



המודעות של החברות המערביות הן חלק מבליץ פרסומי בהיקף שטרם נראה במדינה הקומוניסטית. הפרסומות מופיעות בכל פינה - על גבי אוטובוסים, מוקרנות על מסכי חוצות אלקטרוניים ומרוחות על לוחות המודעות. מודעות הפרסומות אפילו נעות ומהבהבות במנהרות הרכבת התחתית.



סין היא שוק הפרסום השני בגודלו בעולם אחרי ארה"ב. מספר שיא של 63 חברות מעניקות חסות או רכשו שותפות במשחקים האולימפיים. הפרסום בסין עם קשר לאולימפיאדה עשוי להגיע לסכום שבין 4 ל-6 מיליארד דולר.



מסתבר שלחברות המערביות יש סיבה טובה לשמור על קשרים טובים עם סין: בשנה שעברה מכרה קוקה קולה 24 מיליארד בקבוקים במדינה. קנטאקי פרייד צ'יקן מחזיקה בסין יותר מאלפיים סניפים. יצרנית הטלפונים הסלולריים נוקיה מכרה 70 מיליון מכשירים לצרכנים הסינים במהלך 2007 בסכום של 10 מיליארד דולר. מומחים מעריכים כי האולימפיאדה עשויה להביא לשטף של רגשות לאומיים בסין, והמפרסמים הזרים מבינים כי עליהם לרכב על הגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully