וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט ממשיך להסתבך: איש העסקים ג'ו אלמליח נחקר על הלוואה שנתן לאולמרט

תומר זרחין

21.7.2008 / 7:43

כפי שפורסם לראשונה ב"הארץ", רה"מ טרם השיב לג'ו אלמליח 75 אלף ד' שלווה ממנו ב-1993

החקירה נערכה במסגרת חיקור הדין שערכו אנשי יאח"ה באחרונה בארה"ב. אולמרט יתבקש באחת מחקירותיו הקרובות להסביר לחוקרים את מהות ההלוואה ומדוע טרם הושבה. בפרקליטות מתייחסים לפרשה בחומרה ומתכוונים להעמיק את החקירה בכיוון זה, ולבחון את מערכת היחסים שנרקמה בין אולמרט ואלמליח.



כפי שפורסם לראשונה במוסף "הארץ" בסוף השבוע, לווה אולמרט בינואר 1993 הלוואה בסך 75 אלף דולר מאלמליח, בעת שכיהן כח"כ באופוזיציה וזמן קצר לפני שנבחר לעמוד בראש העיר ירושלים. אולמרט שנשאל על ההלוואה בחקירתו ב-23 במאי, טען כי מועד פירעונה טרם הגיע, ובכך אישר כי עדיין לא החל להחזיר לאלמליח את הכסף, למרות שחלפו 15 שנים מיום נטילתה.



ב-2003 הגיש אולמרט, שכיהן אז כשר המסחר והתעשייה ומ"מ ראש הממשלה, הצהרת הון כחוק למבקר המדינה, השופט העליון לשעבר אליעזר גולדברג. במסגרת דיווח זה, נכללה ההלוואה שנטל אולמרט מאלמליח. כששאל גולדברג את אולמרט מדוע לא נפרעה ההלוואה לאלמליח, ענה אולמרט שהוא מתכוון להחזיר את ההלוואה כשיתאפשר לו. ביולי 2004, גולדברג החתים את אולמרט על מסמך בו הוא התחייב להחזיר את הסכום במועד מאוחר, ולא העביר את המידע לבדיקת היועץ המשפטי לממשלה. במסגרת המסמך, התחייב אולמרט לפרוע את ההלוואה עד 1 בינואר 2009.



לפני שלקח אולמרט את ההלוואה הוא היה חבר דירקטוריון בחברת יואל, אחת מחברותיו של אלמליח שעסקה בקידוחי נפט. למרות שקידוחי החברה העלו חרס, אישר הדירקטוריון לאלמליח הטבות בשווי מיליונים.



ב-1996 חיסל אלמליח את רוב עסקיו בישראל. הוא מכר את חברת יואל ועבר לארצות הברית, שם המשיך לעשות עסקים, בעיקר בתחום הנדל"ן. למרות זאת, נותרו יחסיו עם אולמרט חמים, והשניים נהגו להיפגש בביקוריו של אולמרט בניו יורק, וכשאלמליח בא לישראל.



אלמליח אף מגדיר את עצמו כאחד ממעריציה של האמנית עליזה אולמרט, אשתו של ראש הממשלה. על פי עדותו, רכש ממנה 15 יצירות שונות, וב-2005 הוזמן לארוחת ערב שערכו בני הזוג אולמרט לרגל פתיחת תערוכתה. אולמרט אף גייס את אלמליח לקרן ירושלים החדשה, שגייסה כספים בעבור פרויקטים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully