וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר צפוי להפתח במגמה חיובית בהשפעת מחירי הנפט ועסקת הענק של טבע

יעל פולק

21.7.2008 / 7:51

אתמול זינק מדד הנדל"ן ב-4.1%; טבע הוסיפה 2.5%

אתמול נפתח שבוע המסחר בעליות: מדד עלה ב-0.9% לרמה של 1,018 נקודות מדד הוסיף 1.2% לרמה של 927 נקודות ומדד ה טיפס ב-2.5%. מחזור המסחר היה מעט גבוה מהרגיל לימי ראשון והסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.



דיונים חמים בנושא, בקהילת הבורסה בתל אביב ב-TheMarker Cafe



אמש העריכו בבנק ישראל כי מקור ההתחזקות הנמשכת של השקל הוא בשינוי טעמים של הציבור בישראל, ולא בשינוי בהשקעותיהם של משקיעים זרים בישראל. ההערכה בבנק ישראל היא כי הציבור הישראלי הקטין את היקף ההשקעות שלו בחו"ל, ולאור המשך ההשקעות של משקיעים זרים בישראל נוצר עודף ביקוש גדול לשקל, שמניע את התחזקותו.



בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמו אתמול נתונים לפיהם הציבור הישראלי ממשיך לקנות: הפדיון בענפי המסחר והשירותים עלה בחודשים מארס מאי 2008 ב-2.1% (בחישוב שנתי) לאחר עלייה של 1.1% (במונחים שנתיים) בדצמבר פברואר 2008. הפדיון הוא נתון מקביל לסך ההכנסות של החברות בתחום המסחר והשירותים ואינו מצביע, בהכרח, על עלייה ברווחיות.



בנוסף לכך, מנתוני הלמ"ס עולה כי על אף החלשות הדולר בחודשים מארס עד מאי חלה עלייה של 6.8% בחישוב שנתי בייצור בתעשייה. זאת, בהמשך לעלייה של כ-12% בשלושת החודשים הקודמים, דצמבר עד פברואר 2007. על פי הנתונים, עיקר העלייה מתבטא בענפי הטכנולוגיה העילית - הכוללת ענפי אלקטרוניקה, ציוד לבקרה ולפיקוח, כלי טייס ותרופות.



מניית טבע תמשיך למשוך את תשומת הלב של המשקיעים בעקבות ההודעה הרשמית לגבי רכישת באר- החברה הגנרית הרביעית בגודלה בארה"ב, תמורת 7.46 מיליארד דולר. אתמול נודע כי שני הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, יממנו בחלקים שווים הלוואת גישור לטבע, בהיקף של כ-1.75 מיליארד דולר לצורך ביצוע הרכישה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully