וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הדולר: המדען הראשי עוצר את ההשקעות בחברות טכנולוגיה

גיא גרימלנד

21.7.2008 / 8:28

משרד האוצר התבקש לתת למדען תוספת תקציב שתאפשר לאשר בקשות השקעה חדשות



משבר הדולר ואווירת המיתון בשוק הטכנולוגיה מגיעה גם למדען הראשי. ועדת ההשקעות של המדען הראשי - הזרוע העיקרית של המדינה להשקעות בחברות טכנולוגיה ישראליות - הפסיקה לאשר בקשות חדשות להשקעה החל ביולי.



לדברי לידיה לזנס, סגנית המדען הראשי, בימים אלה מנהל המדען הראשי, אלי אופר, משא ומתן עם אגף התקציבים במשרד האוצר. אופר מבקש תוספת תקציב כדי שיוכל לאשר בקשות השקעה חדשות.



אחד הנפגעים מעצירת ההשקעות, יזם של חברת טכנולוגיה, סיפר ל-TheMarker כי אף שהפיתוח שלו נבחר להיות מוצג בוועידת הנשיא בירושלים, אנשי המדען הראשי אמרו לו כי "התקציב נגמר".



לזנס אישרה כי זהו המצב, והסבירה כי בשלב זה החליט אופר להקפיא את התמיכה בחברות בשל משבר הדולר. "ההכנסות של המדען הראשי מגיעות ברובן מתמלוגים (שמשלמות חברות שהמדען הראשי השקיע בהן בעבר, וכיום מפיקות הכנסות; ג"ג). הצפי שלנו ל-2008 היה להכנסות של 420 מיליון שקל מתוך תקציב של 680 מיליון שקל. התמלוגים מגיעים בדולרים, והתוצאה היא שגם אנחנו הפכנו ל'פגועי דולר'.



"בספטמבר הקרוב אנחנו אמורים לעשות סיכום של המחצית הראשונה של 2008 בכל הנוגע לתמלוגים שאמורים להגיע. כעת, בגלל משבר הדולר, אנחנו לא יודעים אם נקבל 420 מיליון שקל. החישוב שלנו התבסס על 4 שקלים לדולר".



לזנס מציינת כי תקציב מסלול המו"פ ב-2008 הוא הנמוך ביותר מבין התקציבים שאושרו בשנים האחרונות. ב-2008 היה התקציב 680 מיליון שקל, לעומת 890 מיליון שקל ב-2007, 920 מיליון שקל ב-2004, כ-1.28 מיליארד שקל ב-2003 - ו-1.37 מיליארד שקל ב-2001.



"תקציב המדען כוסח", אמרה לזנס, "אבל הביקושים לתמיכה מהמדען הראשי לא קטנו - רק גדלו, בייחוד כעת, בתקופה של האטה. אמנם כ-80% מהבקשות מגיעות עד ינואר, אבל יש תעשיות שמגישות בקשות תמיכה לאחר מועד זה, ואנחנו לא יכולים לממן אותן".



לזנס מציינת כי במקביל לשיחות עם אנשי האוצר, בודק אופר אם חברות שבקשותיהן לתמיכה אושרו אכן עמדו בתנאים לתמיכה. אם יתגלו חברות שלא עמדו בתנאים, התקציבים שהועמדו לזכותן עשויים להיות מועברים לטובת בקשות תמיכה חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully