וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ימכור 4,000 מכוניות לסוחרי רכב

דניאל שמיל

21.7.2008 / 9:28

הסוחרים יידרשו לקנות עשרות ואף מאות מכוניות בכל קנייה. צה"ל יערוך מכרז ליסינג גדול בסוף 2008 בהיקף של 10,000 מכוניות

משרד הביטחון מתכוון להתחיל לפרסם בעוד שבועיים שורה של מכרזים למכירה סיטונית של 4,000 מכוניות שהיו בשימוש בצה"ל. המכוניות שיימכרו יוחלפו במכוניות ליסינג שיוחכרו לצה"ל לפי מכרז שצפוי להתפרסם לקראת סוף 2008, בהיקף של כ-10,000 כלי רכב.

עד כה המכרזים על מכוניות משומשות של צה"ל היו למכונית בודדות - ואולם הפעם, בשל המספר הגדול של מכוניות שצריכות להימכר בתקופה קצרה, ייועדו המכרזים לסוחרי מכוניות משומשות, שיידרשו לקנות לא פחות מעשרות ואף מאות מכוניות בקנייה אחת. כתנאי לפרסום המכרזים יצטרך משרד הביטחון לשנות את הנהלים המתירים לו מכירת כלי רכב בודדים בלבד.

המכוניות הן בעיקר מדגמי רנו קנגו, רנו מגאן ואופל אסטרה, ורובן נרכשו לפני 2002; בעתיד יצורפו למכרז מכוניות שנקנו ב-2002-2005. חלק מהמכוניות במצב מכני לא טוב, והמחירים שיידרשו תמורתן יהיו בהתאם לכך, ויחושבו גם לפי ההפחתות במחירון לוי יצחק (40%) ובהנחה לסיטונאים. במשרד הביטחון מדגישים כי כל המכוניות תקינות ובמצב נסיעה, וכי מכוניות שהורדו מהכביש נמכרות בנפרד לסוחרי חלפים או מתכות.

מכיוון שהמכוניות שיימכרו אינן פופולריות כמשומשות, ומכיוון שהן משנות דגם ותיקות, המכרזים אינם צפויים להשפיע באופן ניכר על מחירי המכוניות המשומשות בשוק. עם זאת, ייתכן שהמספר הגדול של רנו קנגו מסחריות שייפלטו בבת אחת לשוק יוריד את מחירי הדגם בשוק המשומשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully