וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג הוסיף 1.27% לרמה של 3.427 שקלים

טל לוי

21.7.2008 / 16:09

פתח את השבוע בהתחזקות מול השקל. זינק ב-22 אגורות מאז הודעת בנק ישראל על רכישות יומיות בהיקף של 100 מיליון דולר בממוצע

המסחר בשוק המט"ח נפתח השבוע בעליות: הדולר הוסיף היום 1.271% ושערו היציג נקבע על 3.427 שקלים. בעולם נסחר הדולר ביציבות יחסית ברמה של 1.5867 דולרים ליורו.

ביום חמישי לפני שבוע וחצי הודיע בנק ישראל כי ירכוש מדי יום 100 מיליון דולר בממוצע. הודעת הבנק ניתנה כאשר שער החליפין עמד על 3.2 שקלים בלבד, כך שמאז ההודעה הספיק הדולר להתחזק ב-7.1% (יותר מעשרים אגורות). התחזקות הדולר אמורה לסייע ליצואנים, שפעילותם תורמת באופן ישיר לצמיחה. עם זאת, מאז תחילת השנה איבד הדולר כ-11%.

"כללי המסחר השתנו בתקופה האחרונה לאור התערבות בנק ישראל בשוק המט"ח. ההתערבות הפכה להיות מהותית והיא גורמת למשקיעים זרים לסגור פוזיציות ולהתחיל לקנות דולרים ולכן ההתערבות של בנק ישראל הופכת לחזקה עוד יותר" אומר סגן מנהל מחלקת המסחר בבנק הפועלים, עמית טל. "מה שאנחנו רואים פה זה מוסדות זרים שהבינו שמהלך ההתחזקות של השקל התחזק לעת עתה. הזרים מתחילים לקנות דולרים ורואים זאת בצורה מהותית".

בעולם, הדולר עדיין נסחר ללא כיוון ברור - וטל מעריך כי כל עוד הדולר בעולם לא יחלש בצורה מהותית, נמשיך לראות אותו מתחזק בישראל. "התרחיש היחיד שיכול לפגוע בהתחזקות הדולר בישראל הוא היחלשות משמעותית של הדולר בעולם". טל סבור כי הדולר היה מתחזק עוד יותר, אלמלא היצואנים שממשיכים וימשיכו למכור דולרים, כחלק מהפעילות העסקית השוטפת.

גורם נוסף שאינו תומך בשקל הוא האינדיקציות להאטה במשק הישראלי, מה שיובל לשמירה על ריבית נמוכה יחסית (שתהפוך את השקל לאטרקטיווי פחות) ועשויה להוביל לעלייה של הדולר לרמה של 3.6-3.7 שקלים במהלך של חודשיים-שלושה.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully