וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא קיבלתי אאודי שחורה ומשרד בעזריאלי?

צבי זרחיה

21.7.2008 / 9:42

משה קצב הגיש תלונה למבקר המדינה נגד החשב הכללי באוצר על סירובו להיענות לדרישותיו לרכב ולשכה מהודרת. טוען כי נטמן לו פח

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הגיש תלונה למבקר המדינה נגד החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, על סירובו להיענות לדרישותיו ולהעניק לו רכב חדש מסוג אאודי A6 ולשכה מהודרת במגדלי עזריאלי בתל אביב.

באמצעות עורכי דינו, אומר קצב שאורן טמן לו פח בכך שהציע לו לשדרג את הרכב ולשכור עבורו לשכה. לאחר שקצב ביקש להזמין רכב אאודי בצבע שחור ושהמדינה תשכור עבורו לשכה - הודיע אורן שקצב ימשיך להשתמש ברכב מסוג וולוו שברשותו, ויקבל לשכה באחד ממתקני מינהל הדיור הממשלתי בתל אביב. לחילופין הוצע באוצר לקצב לשכור לשכה פחות יקרה.

בלשכת מבקר המדינה אישרו את קבלת התלונה ונמסר שהמבקר מעיין בה. ממשרד האוצר נמסר כי החשב הכללי ינהג לפי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה וישתף פעולה עם מבקר המדינה.

ההטבות שלהן זכאי קצב, למרות ההאשמות שהוגשו כנגדו, נחשפו לראשונה ב-TheMarker באוקטובר 2006. כזכור, באחרונה פנה אורן אל היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז וביקש את חוות דעתו בסוגיית מתן ההטבות לקצב לנוכח בשל דרישת קצב ללשכה במגדלי עזריאלי, רכישת רכב חדש, ומימון שירותי משרד ועוזרים. מזוז השיב שלפי הכללים הקיימים הוא זכאי לכל התנאים כל עוד לא הורשע בעבירה שיש עימה קלון.

בעקבות כך, אורן הודיע כי "מינהל הדיור הממשלתי יפעל לאיתור לשכה עבור קצב במסגרת הדיור הקיים או באמצעות שכירת לשכה לטווח זמן קצר על פי הסטנדרטים המקובלים ובתנאים הכלכליים העומדים במבחנים הראויים בהיבטים השונים". אורן הורה למשכן הנשיא, המופקד על העמדת התנאים לנשיא לשעבר, כי פעולות הנוגעות לקצב יעשו ככל שניתן לפרקי זמן קצרים וקצובים על מנת שיהיה אפשר להביא לסיומם בהתראה קצרה ככל שהדבר יתחייב.

תביעתו של קצב להעמדת לשכה במגדלי עזריאלי ולרכישת רכב חדש עוררה ביקורת רבה בכנסת. יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ חיים אורון (מרצ), דרש לכנס בדחיפות את ועדת הכספים על מנת שתשלול את התנאים הללו מנשיא מדינה עד להכרעה במשפטו. לדבריו יש להבטיח שהתקציב יקויים ליצירת קשר עם הציבור ולא לצורכי המשפט.

ועדת הכספים מופקדת על תנאי הנשיאים וראשי הממשלה לשעבר. אורון טען כי התקציב בסך של 1.175 מיליון שקל בשנה המוקצה לנשיא מדינה לשעבר מיועד ליצירת קשר עם הציבור, כאשר לנוכח ההאשמות שהועלו נגד קצב סביר להניח שרבים בציבור לא רוצים להיות בקשר עם קצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully