וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: החוזים העתידיים על הדולר משקפים הסתברות של 64% להעלאת ריבית הפד בחודש אוקטובר

TheMarker

21.7.2008 / 9:37

הדולר מגלה חולשה לקראת המשך פרסומי דוחות הבנקים בארה"ב

חבר הפדרל ריזרב גריי סטרן, ציין, כי אין לחכות להתייצבותם של שוק הנדל"ן והשווקים הפיננסים ויש להעלות את הריבית בהקדם. התעצמות האיומים האינפלציוניים גוברת על ההתמקדות בהאטה הכלכלית וככל הנראה תאלץ את הפדרל ריזרב להעלות את הריבית בתקופה הקרובה. סטרן הוסיף, כי, תוכנית ההצלה שניתנה לפרדי מק ופאני מיי ענקיות המשכנתאות תרכך את הנפילה בשוק הדיור ותסייע להתאוששות הכלכלית. לאחר דברי סטרן הצביעו החוזים העתידיים על הסתברות של 64% להעלאת ריבית הפד בחודש אוקטובר.



הדוחות מכיוונו של המגזר הפיננסי, כשבראשם סיטי בנק, הפתיעו לטובה את השווקים והנמיכו מעט את החששות מפני מחנק האשראי. הדולר רשם רווחים נאים כנגד היורו אך מתקשה לשמרם עם פתיחת השבוע. הזהירות לקראת המשך פרסום הדוחות מכיוון סקטור הפיננסים בארה"ב הובילו למימושים קלים על הדולר עם פתיחת השבוע. במקביל הנתונים הצפויים להתפרסם בהמשך השבוע מכיוונו של שוק הדיור מכבידים גם הם על השטר הירוק.



הדולר נסחר סביב הרמות של 1.5865 כנגד ה, 106.75 אל מול ה, ו-1.993 אל מול ה ב-06:10 (GMT).



פתיחתו של השבוע תהיה רגועה יחסית כשהמסחר צפוי בעיקרו להיות טכני. מכיוונה של שוויץ יפורסם מדד המחירים ליצרן ב-07:15 (GMT). המדד צפוי לעמוד ברמה חודשית של 0.4% , במידה ויתקבל נמוך מההערכות המקדימות עשויים ביקושי המכירה על הפרנק להתגבר. בארה"ב יפורסם מדד האינדיקאטורים המובילים ב-14:00(GMT). המדד צפוי להצביע על ירידה בפעילות הכלכלית ועשוי להכביד מעט על השטר הירוק.



דולר/שקל:



מהלכו החיובי של השטר הירוק בזירה הגלובלית השתקף גם אל מול השטר הישראלי במהלך השבוע החולף. התערבותו של בנק ישראל לא יצרה את היפוך המגמה המיוחל אך האטה את התקדמותו של השקל דרומה בטווח הקצר, אולם, התנודתיות בשוק המט"ח גברה. הכלכלה הישראלית אשר הפתיעה בחסינותה כלפי משבר האשראי העולמי מגלה סימני האטה ומפחיתה את ההסתברות להעלאת ריבית קרובה נוספת.
ההתנגדות הקרובה של הזוג מצויה ב-3.433 שקל לדולר, התמיכה מגיעה סביב רמות ה-3.4. השקל נסחר סביב הרמות של 3.405 אל מול הדולר ב-05:50(GMT).



נפט:



ההאטה העולמית החלה לחלחל אל תוך מחיר הנפט אשר חצה את רמת ה-130 דולר לחבית מטה. התייצבותו של הדולר בזירה הגלובלית תרמה אף היא להתחזקות המכירות על הזהב השחור. אולם, עדיין מוקדם לקבוע כי מחיר הנפט משנה כיוון, הלחצים הגיאופוליטיים ותקופת ההוריקנים עשויים לספק טריגר להתחדשות הקניות בעוצמה.
התמיכה הקרובה ניצבת ב-127 דולר לחבית ב-123 מגיעה תמיכה משמעותית 38.2% פיבונאצ'י של המהלך 85/147.
חוזה עתידי לחודש יולי על הנפט נסחר סביב הרמות של 129.5 דולר לחבית ב-05:55 (GMT).



זהב:



המתכת היקרה המשיכה להתממש מאז טיפס עד לרמת ה-990 דולר לאונקיה בשבוע שעבר. מגמה חיובית בבורסות העולם והתייצבותו של השטר הירוק אל מול היורו הפנו הון משוק הסחורות להשקעות אלטרנטיביות. המימושים על המתכת היקרה התחזקו גם על רקע הצניחה במחירי הנפט והתעמעמות הלחצים האינפלציוניים. התמיכה הקרובה של הזהב ניצבת ב-960 דולר לאונקיה, כשהתנגדות מגיעה סביב הרמות של 969.5 דולר.חוזה עתידי לחודש אוגוסט על הזהב נסחר סביב הרמות של 960.8 דולר לאונקיה ב-05:57 (GMT).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully