וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלר חומסקי ורשבסקי - המשרד עם נתח התקציב הגדול ביותר בחציון הראשון של 2008

שמרית סלע

21.7.2008 / 9:53

התקציבים הגדולים ביותר במשרד: פלאפון, בנק הפועלים ופרוקטר&גמבל



>> חברות הסלולר, בנק הפועלים וגופים אחרים מחלקים את תקציב הפרסום שלהם בין כמה משרדים. מבדיקת TheMarker עולה כי ברוב המקרים התקציב אינו מחולק באופן שווה, וישנם משרדים הזוכים לנתח גדול יותר באופן משמעותי ממקביליהם. על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, אדלר חומסקי ורשבסקי הוא המרוויח הגדול של החציון הראשון ב-2008 עם נתח משמעותי משני תקציבים גדולים - פלאפון ובנק הפועלים - ואף עם החלק הגדול ביותר בתקציב פרוקטר&גמבל.



חברות הסלולר, המובילות בשנים האחרונות את טבלאות הפרסום, מחלקות לרוב את התקציב בין שני משרדי פרסום מובילים. סלקום, שהשקיעה בחציון האחרון 5.3 מיליון דולר בפרסום, חילקה את הטיפול בתקציב באופן כמעט שווה בין גיתם BBDO, שטיפל ב-45% מהתקציב, למקאן אריקסון שטיפל ב-55% ממנו.



גם המתחרות, פלאפון ופרטנר, מחלקות את תקציב הפרסום שלהן בין שני משרדים. תקציב פלאפון היה בחציון האחרון 5.4 מיליון דולר, ורובו (73%) טופל באמצעות אדלר חומסקי ורשבסקי. 25% הנותרים ניתנו לבאומן בר ריבנאי. פלאפון היא היחידה מבין חברות הסלולר המטפלת בתקציב הפרסום למודעות הדרושים על-ידי משרד נפרד - Expert.



מפלאפון נמסר: "עוגת הפרסום מחולקת בין אדלר חומסקי ורשבסקי לבאומן בר ריבנאי לפי פרויקטים. באומן השלימו לפני כמה שבועות את מהלך המכר והמכשירים ('יאמי יאמי'), ואדלר מטפלים בקמפיין הנוכחי של 'הבית הכחול' בקיסריה. אנו מאוד מרוצים משני משרדי הפרסום שלנו, ולא מן הנמנע שיהיו עוד הפתעות עד סוף השנה שאותן יוביל באומן".



תקציב פרטנר, שהיה בחציון האחרון 6.3 מיליון דולר, חולק בין משרדי הפרסום ראובני פרידן IPG, שטיפל ב-64% מהתקציב, ושלמור אבנון עמיחי Y&R, שטיפל ב-36%. בפרטנר מציינים כי "החלוקה המסורתית היא שווה בין שני המשרדים, אך יש לבחון אותה לאורך תקופה של שנה".



בחציון האחרון זכה ראובני פרידן לקבלת נתח גדול יותר מתקציב פרטנר, משום שטיפל בפרויקט עבודה עברית, שהחברה הובילה באחרונה. מתגובת פרטנר עולה, כי חלוקת התקציב אמורה להתאזן בין שני המשרדים במהלך החציון השני של 2008.



דיסקונט מסתפק באחד



תקציב בנק הפועלים, שהסתכם בחציון האחרון בכ-4 מיליון דולר, חולק בין לא פחות מחמישה משרדי פרסום. בנתח העיקרי (50%) מטפל משרד אדלר חומסקי ורשבסקי, ואחריו גיתם BBDO, שטיפל ב-38% מכלל התקציב. שאר התקציב של מותגי הקבוצה מתחלק בין ברוקנר נטע יער (10%), המטפל בחברת הבת פעילים, לשלמור אבנון עמיחי (2%), המטפל בכרטיס האשראי אמריקן אקספרס.



בקבוצת לאומי, להבדיל מפועלים, הוחלט באחרונה להפקיד את כל התקציב אצל משרד אחד בלבד: מקאן אריקסון. בבנק דיסקונט הפקידו באופן מסורתי את כל תקציב הפרסום בטיפולו של יהושע TBWA - 3.8 מיליון דולר בחציון האחרון. מדיסקונט נמסר, כי "החלטתנו להפקיד את התקציב בידי משרד אחד נובעת מרצוננו שגוף אחד, המכיר היטב את הבנק, האסטרטגיה והצרכים השיווקים, ידע לנהל את מהלכי הפרסום מתוך הכרות מעמיקה עם הבנק".



המפרסמת השלישית בגודלה בחציון האחרון, פרוקטר&גמבל, המקפידה על חלוקת הטיפול בתקציבי הפרסום של מותגיה בישראל לפי החלוקה המקבילה בעולם, פיזרה את הפרסום לשלל מותגיה בין חמישה משרדים.



מותגי הבישום של החברה, המהווים נתח משמעותי מהיקף הפרסום הכולל שלה, מטופלים כולם על-ידי אדלר חומסקי ורשבסקי, שקיבל החציון 38% מתקציב החברה כולה. ביתר התקציב מתחלקים באומן בר ריבנאי (30%), המטפל בין היתר בתקציבי הפרסום של חיתולי פמפרס ושמפו הד אנד שולדרס; גלר נסיס (23%), המטפל בין היתר במותג ההיגנייה הנשית אולדייז; פוגל אוגילבי (10%) שקיבל באחרונה את הטיפול במותג ג'ילט; ויורו תל אביב, המטפל במותג בישום אחד המהווה כ-0.5% בלבד מכלל הפרסום של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully