וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה מבטחים: נפט ופיננסים - משם יבוא הטריגר

TheMarker

21.7.2008 / 10:07

מבית ההשקעות נמסר כי חדשות מרגיעות יחסית מהסקטור הפיננסי וירידה חדה בסחורות הביאו לעליות בשוקי המניות

לאחר שישה שבועות של ירידות בשוקי המניות ומעבר לטריטוריה דובית, קיבלו המשקיעים השבוע קצת חדשות מרגיעות מהסקטור הפיננסי ומהסחורות. זה לא שהדוחות של הבנקים היו טובים, הם היו פשוט פחות גרועים מהציפיות של האנליסטים. כמובן שבהקשר הזה יש לציין שהאנליסטים אולי נהיו פסימיים מאוד בתקופה האחרונה ולכן הבנקים הצליחו להכות את התחזיות. בכל מקרה בשבועות האחרונים כותבים במנורה כמה פעמים שעל מנת ששוקי המניות ישנו את הכיוון צריכים להתקבל אינדיקציות להתייצבות בסקטור הפיננסי והנפט צריך לשנות את כיוונו. להערכת כלכלני מנורה מבטחים שני הפרמטרים הללו ימשיכו להוות גורם מהותי שיקבע את כיוונו של השוק בחודשים הקרובים.



בנוסף לסקטור הפיננסי קיבלנו בשבוע שעבר איתות חיובי משוק הנדל"ן בדמות עלייה בהתחלות הבניה ביוני לעומת מאי, לקצב שנתי של 1,066 אלף יחידות מ-977 אלף בחודש מאי, הרמה הגבוהה מאז חודש פברואר. לגמרי מחוץ לתחום הנדל"ן והפיננסי, אנחנו שוב לא מתלוננים על התעוררות מסוימת בפעילות של מיזוגים ורכישות שאנחנו רואים בשבועיים האחרונים. בשבוע שעבר 88 חברות מתוך מדד S&P500 פרסמו דוחות, 73% מתוכם הכו את התחזיות של האנליסטים, זאת בהשוואה לממוצע רב שנתי של 60%. בלטו לטובה במיוחד הדוחות של יונייטד טכנולוג'י, נוקיה ואינטל.



הפד דיבר השבוע על כך שמבחינתם הסיכונים לצמיחה פחתו, והסיכונים לאינפלציה עלו. הפד העלה הן את התחזית לצמיחה והן את התחזית לאינפלציה. נתוני האינפלציה הגבוהים שהתפרסמו לחודש יוני תמכו בתיזה של הפד. ב-12 החודשים האחרונים מדד המחירים לצרכן עלה בארה"ב ב-5% ומדד הליבה עלה ב-2.4%.



ידיעות חיוביות שפורסמו בשבוע שעבר:
ירידה של 11% במחיר הנפט ל-128.88 דולר לחבית.



הייצור התעשייתי עלה ביוני ב-0.5% לעומת צפי לעלייה של 0.1%.



התחלות הבניה ביולי היו בקצב שנתי של 1,066 אלף יחידות לעומת צפי ל-960 אלף ולעומת 975 אלף בחודש הקודם. אישורי הבנייה היו בקצב שנתי של 1,091 אלף יחידות לעומת צפי ל-965 אלף. האם השפל מאחורינו?



חדשות טובות מהסקטור הפיננסי - הדוחות של וולס פארגו, ג'פי מורגן וסיטי היו פחות גרועים ממה שהאנליסטים ציפו והסקטור עלה ב-11%.



הרשות לניירות ערך האמריקאית מגבילה ביצוע שורט על חברות פיננסיות.



תוכנית הממשל להצלת פאני מאי ופרדי מאק: לקנות מניות של החברות ולהגדיל קו אשראי. השוק לא מתלהב אבל המניות עלו ב-37% ו-18%, בהתאמה.



דוחות טובים של חברות: , , , יונייטד טכנולוג'י.



מיזוגים ורכישות: עסקת InBev שקנתה את Anheuser-Buch נסגרה תמורת כ-50 מיליארד דולר. טבע קנתה את באר תמורת כ-7.46 מיליארד דולר.



ידיעות שליליות שפורסמו בשבוע שעבר:



מדד המחירים ליצרן עלה ביוני ב-1.8% לעומת צפי לעלייה של 1.4%. מדד הליבה עלה ב-0.2% לעומת צפי ל-0.3%.



מדד המחירים לצרכן עלה ביוני ב-1.1% לעומת צפי לעלייה של 0.7%. מדד הליבה עלה ב-0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. מדד CPI עלה 12 חודשים אחורה ב-5.0% לעומת צפי ל-4.5%. מדד הליבה עלה ב-2.4% לעומת צפי ל-2.3%.



דוחות שפספסו את התחזיות של האנליסטים: , ו.



המסקנה וההערכה של כלכלני מנורה - נפט ופיננסים - משם יבוא הטריגר...



בשבועות האחרונים כתבו בבית ההשקעות כמה פעמים שעל מנת ששוקי המניות ישנו את הכיוון צריכים להתקבל אינדיקציות להתייצבות בסקטור הפיננסי והנפט צריך לשנות את כיוונו. ההערכה היא ששני הפרמטרים הללו ימשיכו להוות גורם מהותי שיקבע את כיוונו של השוק בחודשים הקרובים. קשה לראות את השווקים בארה"ב מצליחים לצאת לראלי משמעותי שיחזיק מעמד ללא הסקטור הפיננסי. כיוון שמרבית האינפלציה נובעת ממחירי הסחורות (מדד של 5.0% לעומת מדד ליבה של 2.4%), דרושה ירידה במחירי הסחורות כדי להוריד את ציפיות האינפלציה ובסופו של דבר את האינפלציה בפועל ובכך גם להקטין לחצים להעלאת הריבית.
כמו כן, אנחנו נמצאים בעיצומה של עונת הדוחות. עד כה הדוחות היו לא רעים. ההאטה מורגשת אבל לא רואים בשלב זה מיתון.



סחורות



המחירים של מרבית הסחורות ירדו השבוע, כאשר מדד ה-CRB, שעוקב אחר ביצועיהם של 19 סחורות, ירד ב-7.4%. התירס ירד ב-11.4%, הגז הטבעי ירד ב-11.2% והנפט ירד ב-11.2%. הסיבות הרשמיות היו גידול במלאים בארה"ב, שיחות שלום עם איראן, האטה גלובלית. באמת, האטה? ואנחנו גילינו את זה רק בשבוע שעבר? בבית השקעות מנורה לא באמת קונים את הסיפור הזה - להם זה נראה כמו מימושים של הספקולנטים ואולי זו תחילתה של התפוצצות הבועה. זה לא אומר שלא יכול להיות שנראה את הנפט חוזר לעלות תוך כדי תנודות גבוהות - בהחלט יתכן - אבל הכיוון הכללי חייב להשתנות כי מחירו של הנפט הוא בועה פיננסית.



נכתב על ידי לנה קרופאלניק, מנורה מבטחים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully