וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד בועז יונה; האשמה בשורת עבירות, בהן זיוף מסמכים וגניבה בידי מנהל

עפרה אידלמן

21.7.2008 / 10:17

כתב האישום שהוגש נגד מנכ"ל "חפציבה" לשעבר גובש במסגרת הסדר טיעון



כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד בועז יונה, המנכ"ל לשעבר של חברת "חפציבה", בבית המשפט המחוזי בירושלים. בכתב האישום, שגובש במסגרת הסדר טיעון, מואשם יונה בשורה של עבירות, בהן זיוף מסמכים וגניבה בידי מנהל. במקביל, תבקש הפרקליטות להאריך את מעצרו.



הסדר טיעון שנחתם עם יונה, קובע כי הוא ירצה שבע שנות מאסר בפועל ויפצה את רוכשי הדירות ב-4 מיליון שקל. כמו כן, יוטל על יונה מאסר על תנאי.



העבירות שבגינן נחשד יונה כוללות רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, גניבה בידי מורשה, הלבנת הון, עבירות על חוק ניירות ערך, הצגת דו"חות שקריים והונאת נושים.



לפי החשד, יונה הונה מאות רוכשי דירות ובנקים, גנב וקיבל במרמה סכומים בהיקף של כ-300 מיליון שקל. כמו כן חושדת המשטרה כי העבירות, לכאורה, של רישום כוזב במסמכי תאגיד היו בהיקף של יותר ממיליארד שקל. לפי החשד, הצליח יונה להסתיר במשך זמן רב מעשים אלה באמצעות מערכת חשבונאית כפולה.



יונה נמלט מישראל ובמשך כחודש איש לא ידע היכן הסתתר. בתום מצוד שניהלה אחריו משטרת ישראל בשיתוף עם האינטרפול, הוא אותר ביחד עם אשתו בעיירה קטנה באזור האגמים בצפון איטליה. הסתבר כי שם שהה במשך כשבועיים, לאחר ששהה קודם לכן באוסטריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully