וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבוש רצתה להכריז חרם צופים על "הפוליגרף" - ברשות חשבו אחרת

אופיר בר-זהר

21.7.2008 / 10:26

חבר המועצה: אמרנו לה שאנחנו לא התנזור של הטלוויזיה



יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, ביקשה מחברי המועצה להכריז על חרם צופים נגד התוכנית "הפוליגרף" של זכיינית ערוץ 2 רשת. העניין עלה לדיון בישיבה שהתקיימה ביום חמישי שעבר, אך חברי המועצה לא קיבלו את עמדתה של דאבוש וגרסו שאין למועצת הרשות זכות להכריז על פעולה כזאת.



"דאבוש החליטה שהיא תכריז על חרם צופים נגד התוכנית בהודעה שתצא מטעם הרשות", אמר אתמול חבר מועצת הרשות. "נאמר לה שתפקיד מועצת הרשות הוא לא להכריז על חרם צופים או צרכנים, ושזה לא ראוי. אפשר ורצוי להגיד להורים להיות בבקרה על ילדיהם, אבל אין לרשות זכות כרגולטור לבוא ולהכריז על חרם צרכנים".



עוד נאמר בישיבה כי הרשות אינה צנזור הממונה על הטלוויזיה. בסופו של דבר התקבלה במועצה החלטה אחרת, והיא כי לרשת יינתנו שתי אופציות - להזיז את התוכנית לשעה מאוחרת מ-23:00, או לשדרה אחרי 22:00 בצירוף שקופית אזהרה להורים.



"הפוליגרף" שודרה בראשונה ביום רביעי לפני כעשרה ימים, וגרפה רייטינג גבוה של 22% בכלל האוכלוסייה. בתוכנית נשאלים המתמודדים שאלות אישיות, שעליהן ענו במועד מוקדם יותר כאשר היו מחוברים למכונת אמת. בין השאלות שנשאלו המתמודדים בתוכנית הראשונה: "האם בגדת באשתך בחודש הראשון לנישואיכם?" ו"האם אתה מפנטז על אשתך ואחותה התאומה?"



התוכנית גררה תגובות שליליות רבות שהגיעו למועצת הרשות השנייה. בעקבות כך פנתה למחרת השידור דאבוש למנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, וביקשה ממנו לשנות את מועד שיבוץ התוכנית, שמשודרת כעת ב-21:00.



מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "המועצה קיימה דיון בעניין תוכנית 'הפוליגרף', וקראה למנכ"ל רשת לפעול לשינוי שעת השידור של התכנית. יו"ר המועצה אמרה כי הגיע הזמן שהצופים יביעו את דעתם באמצעות השלט, ושמבחינה ערכית המועצה חייבת לקרוא להורים להיות ערניים ולא לאפשר לילדים, בעיקר בחופשת הקיץ, לצפות בתוכנית מסוג זה". מרשת נמסר בתגובה: "שינוי שיבוץ התוכנית יעלה לדיון היום". בזכיינית סירבו להגיב לכוונת דאבוש לקרוא לחרם צופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully