וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוש הציעה לרכוש את ג'ננטק תמורת 43.7 מיליארד דולר

מיכל רמתי

21.7.2008 / 12:10

הרכישה - מהגדולות בעולם בשנה האחרונה - תעניק לרוש השוויצרית את השליטה בתרופות לטיפולים בסרטן כמו אווסטין והרצפטין

רוש, יצרנית התרופות הגדולה בשווייץ, הודיעה על כוונתה לרכוש את חברת ג'ננטק תמורת 43.7 מיליארד דולר, על מנת לשלוט באופן מלא ביצרנית הגדולה בארה"ב של טיפולים בסרטן. רוש כבר מחזיקה ב-56% מג'ננטק, ואחראית על שיווק תרופותיה בעולם. זוהי אחת הרכישות הגדולות בעולם השנה.

רוש הגישה הצעת רכש בסך 89 דולר למניה במזומן - 8.8% יותר ממחיר הסגירה של מניית ג'ננטק ביום שישי. דירקטוריון ג'ננטק צפוי להקים ועדה עצמאית לבחינת הצעת הרכש, בה לא ישתתפו נציגיה של רוש בדירקטוריון ג'ננטק.

לדברי רוש, הרכישה תביא לחיסכון לפני מס בסך 850-750 מיליון דולר, ותביא לגידול ברווח למניה כבר בשנה הראשונה לאחר השלמת העסקה. ג'ננטק מייצרת כמה מהתרופות הרווחיות ביותר שרוש משווקת, ביניהן התרופות לסרטן ריטוקסן, אווסטין והרצפטין.

מניית ג'ננטק עלתה עד כה השנה ב-22%. מניית רוש נחלשה עד כה השנה ב-8.2%, אך עלתה על ביצועי מדד חברות התרופות האירופיות של בלומברג, שירד ב-12%.

רוש הודיעה על כוונת הרכישה שלה בד בבד עם פרסום דו"חותיה הכספיים למחצית הראשונה של השנה. הרווח הנקי של רוש במחצית ירד ב-2.2% לעומת התקופה המקבילה, והסתכם ב-5.73 מיליארד פרנק שווייצי (5.58 מיליארד דולר) - מעל לתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה הצטמצמו ב-3.6%, ל-22 מיליארד דולר.

ג'ננטק דיווחה בשבוע שעבר על עלייה של 4% ברווח הנקי שלה ברבעון השני, ל-871 מיליון דולר. הכנסותיה צמחו ב-8% והסתכמו ב-3.2 מיליארד דולר. החברה אף העלתה את תחזית הרווח שלה עבור 2008, הודות לגידול הצפוי במכירות האווסטין, שאושר לשימוש כטיפול בסרטן השד. החברה צופה כעת רווח של 3.5-3.4 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 3.45-3.35 דולרים למניה.

מכירות האווסטין, טיפול שיועד במקור לסרטן המעי הגס, ואשר ייעודו הורחב מאז גם לסרטן הריאות ולסרטן השד, צמחו ב-15% ברבעון השני - והסתכמו ב-650 מיליון דולר. הריטוקסן, שנועדה לטיפול בלימפומה נון-הודג'קינ'ס ובדלקת פרקים, המשיכה להיות התרופה הנמכרת ביותר של ג'ננטק. מכירותיה הסתכמו ב-651 מיליון דולר, צמיחה של 12%.

הצמיחה במכירות ההרצפטין, תרופה לסרטן השד, היתה 3% בלבד, לסכום של 338 מיליון דולר. טארסווה, המשמשת לטיפול בסרטן המעי הגס ובסרטן הלבלב, היתה התרופה בעלת הצמיחה המהירה ביותר במכירותיה - 17% - שהסתכמו ב-119 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • רוש
  • ג'ננטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully