וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: ניתוח רגישות במחיר התירס ביחס למחיר האשלג תומך בהמלצת "משקל היתר" על כי"ל

TheMarker

21.7.2008 / 12:33

מבית ההשקעות נמסר כי המשך הירידה במחירי הסחורות תוביל לירידה במחירי הדשנים אך רק לטווח הקצר

"מניית נסחרת כיום בדיסקאונט (הנחה) של 29% לעומת שוויה הכלכלי, שער המניה משקף, להערכתנו, מחיר של 450 דולר לטון אשלג, בשנה המייצגת, רמה הנמוכה משמעותית ממחירי הדשן כיום.



בהקשר להודעת הרחבת הקיבולת של פוטאש - איתות חיובי בנוגע לעוצמתו של השוק, הרחבת קיבולת זו צפויה אומנם תיאורטית להוביל לעודף קיבולת עולמי של כ-1.2 מיליון טון אשלג החל משנת 2013, אולם לאור מבנהו הדואופולי של השוק ומדיניות שמירת המחירים אין לחשוש מירידת מחירים. בנוסף, קיים הבדל בסיסי בין היכולת לייצר ובין יצור בפועל. נציין שאיננו מעריכים כי כי"ל תייצר בכל שנה את הקיבולת התיאורטית שלה לאחר ההרחבות שהיא צפויה לבצע.

נראה כי ירידת מחירי הסחורות ממשיכה לקבוע את הטון. החשש בכללותו מובן, מה שעלה במהירות צפוי לרדת במהירות, או במילים אחרות - המשך הירידה במחירי הסחורות תוביל לירידה במחירי הדשנים וזאת מוקדם מהצפוי.



עדיין אנו ממליצים שלא להזיל דמעה על מצבם של חקלאי ארה"ב ואף לא למכור מניות כי"ל בכדי לבצע מגבית בעבור מגדלי התירס. גם כיום במחיר של 6.1 דולר לבושל, שיעור רווחיותם (לאחר שקלול כלל ההוצאות) עומד על כ-42% מההכנסות, כ-2.7 דולר לבושל.



ממבחן רגישות שערכנו למחירי התירס ביחס למחיר האשלג עולה שירידת מחירי התירס בכ-21% העלתה את עלות האשלג מרמה של כ-1.8% מהכנסות החקלאי לרמה של כ-2.2% בלבד.



בתרחיש של כניסת המחירים החדשים לתוקפם בספטמבר וירידת מחירים נוספת (של כ-10% לרמה של כ-5.5 דולר לבושל) תסתכם עלות האשלג בכ-3.6% בלבד, ושיעור הרווח לחקלאי יהיה כ-36%.



נציין כי המחירים בארה"ב הנם ללא עלויות הובלה וביטוח ((FOB ועל כן מחיר האשלג בשנה המייצגת שלנו, 606 דולר לטון הנקוב ב CIF (כולל הובלה וביטוח) משקף רמה של כ- 521 דולר לטון במונחי FOB. כך שגם בירידה חריפה יותר במחירי התירס העלות נמוכה יחסית (ראו שורה מודגשת).



לסיכום - בטווח הקצר התנודתיות במחירי הסחורות עשויה להימשך ועמה ההשפעה על מניית החברה. בראיה רחבה יותר, לאור ניתוח הרגישות שבצענו איננו רואים מקום לשנות את הערכותינו וממשיכים להמליץ במשקל יתר."


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully