וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת חולים כללית תמכור את החזקותיה בחברת הביטוח דקלה

אתי אפללו

21.7.2008 / 12:56

המפקח על הביטוח סיכם עם הקופה כי מכירת האחזקות תתבצע תוך שנה והמכרז הסיעודי - עד שנת 2011

לפני כשנה וחצי פנה ענתבי לכללית בדרישה למכור את אחזקותיה בדקלה. הכללית מחזיקה 35% מדקלה, כאשר ב-65% הנותרים מחזיקה חברת הביטוח הראל, בבעלות משפחת המבורגר. דקלה מבטחת למעלה מ-10 שנים את חברי הקופה בביטוח סיעודי קבוצתי.



ענתבי ציין כי עמדת הפיקוח על הביטוח היא שצריכה להיות הפרדה מבנית בין קופות חולים וחברות ביטוח, על מנת למנוע ניגודי עניינים אשר פוגעים במבוטחים. לטענת ענתבי, אחזקות הכללית בדקלה פוגעות בטובת המבוטחים ובתחרות בשוק הביטוח, שכן הכללית נמצאת בניגוד עניינים בין חובתה לדאוג אך ורק למבוטחיה ובין הרצון להפיק רווחים כבעלים של דקלה. עמדה זו באה בהמשך לפסיקת בג"ץ בעניין קופת החולים מכבי, שקבע שמכבי לא תוכל לספק ביטוח סיעודי למבוטחיה - ומכבי אכן יצאה במכרז לביטוח סיעודי לעמיתיה בו זכתה חברת הביטוח כלל.



מהראל נמסר בתגובה: "קבוצת הראל מברכת על סיום המחלוקת המתמשכת בין שרותי בריאות כללית ומשרד המפקח על הביטוח, על דרישתו למכור את אחזקותיה של בריאות כללית בחברת דקלה.



מהראל נמסר כי הסיכום שהושג מהווה עבור דקלה הזדמנות להגברה ולהעמקת מערך שיתוף הפעולה עם הכללית - לאחר 15 שנות שיתוף פעולה מבורכות.



מקופת חולים כללית נמסר: ה"כללית" תחתור לכך שהכיסוי הביטוחי הניתן ללקוחותיה יבטיח סיוע אמיתי בעת מצוקה, יחד עם רמת פרמיה שתאפשר לציבור רחב ככל שניתן להצטרף לתוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully