וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היענות נמוכה להנפקת הזכויות של בנק HBOS - נמכרו רק 8.3% מהמניות בהנפקה של 4 מיליארד ליש"ט

סוכנויות הידיעות

21.7.2008 / 13:00

חתמי העסקה ייאלצו לנסות למכור את 1.37 מיליארד המניות הנותרות תוך יומיים



היענות נמוכה נרשמה בהנפקת הזכויות של בנק המשכנתאות הבריטי HBOS, שהתכוון לגייס 4 מיליארד ליש"ט (כ-8 מיליארד דולר) בהנפקה לבעלי מניות קיימים. רק 8.3% מהמניות המוצעות למכירה נרכשו, וכעת על חתמי העסקה, מורגן סטנלי ודרזדנר קליינטורת, למצוא קונים ליתרת המניות תוך יומיים. לפי "סאנדיי טיימס", מדובר באחת מהנפקות הזכויות הכושלות בהיסטוריה.



HBOS דיווח כי בעלי מניות קיימים ביקשו לרכוש סך של 124 מיליון מניות בהנפקה. שני החתמים נותרו עם 1.375 מיליארד מניות, מתוכן כ-40% הועברו לחתמי משנה, לפי הערכות. עוד מעריכים כי החתמים הכינו מבעוד מועד אפשרות חלופית - מכירת המניות הנותרות למשקיעים נוספים בהנחה נוספת להנחת הנפקת הזכויות. לפי הערכות, החתמים עשויים להציע הנחה של כ-10%, ועשויים להעדיף לא למכור את המניות באם יידרשו להנמיך עוד יותר את מחירן.



המניות הוצעו במחיר 275 פני למניה בהנפקה, כאשר ערב הנפקת הזכויות, ביום רביעי, נגעו המניות במחיר של 225 פני, בטרם נסגרו במחיר של 254 פני. כעת נסחרות המניות בבורסת לונדון במחיר 273.5 פני. היענות נמוכה הייתה צפויה, בהתחשב בירידה במניות HBOS בחודשים האחרונים - אך לא עד כדי כך נמוכה. בעת פרסום מחיר ההנפקה, הוא היה נמוך ב-45% ממחיר השוק של המניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully