וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים לא צופים התאוששות, ומתכוננים לפיטורים

בעלי חברות כבר מעלים מחירים בגלל התייקרות הסחורות. 50% מהם אומרים כי יקפיאו משכורות עד סוף השנה, 20% מתכננים פיטורים

התקוות לשיפור במצב הכלכלה האמריקאית במחצית השנייה של השנה נראות עכשיו לא סבירות, נוכח מחירי האנרגיה הגבוהים והמפולת בתחומי הנדל"ן והאשראי. 45% מהכלכלנים בארה"ב מאמינים כי הכלכלה האמריקאית לא תצמח, או תגיע לצמיחה של 1% בלבד, בששת החודשים הנותרים של 2008 – כך עולה מסקר שערך איגוד NABE ואשר נתוניו פורסמו ב-CNN. לפי הסקר, 10% מהנשאלים סבורים כי הפעילות הכלכלית עשויה להתכווץ במהלך פרק זמן זה.

"התחזיות לגבי המחצית השנייה של השנה זהירות מאוד", אומר קן סימונסון מאיגוד הקבלנים האמריקאי. "רוב התחזיות מצביעות על האטה, עם כי לא קטסטרופלית. אני חושש שאנחנו תקועים בתחתית הצמיחה".

32% מהנשאלים בסקר סבורים כי צמיחת המשק האמריקאי במחצית השנייה של 2008 תנוע בין 1% ל-2%, שמשמעותם דשדוש. מיעוט הנשאלים, 11%, חושבים שהצמיחה תגיע ל-2%-3%, ורק 1% צופים כי תגיע לרף ה-3%.

הצמיחה הכלכלית חוותה האטה קיצונית ברבעון הרביעי של 2007 ונותרה תקועה ברבעון הראשון של 2008. הוזלות במיסוי שנועדו לעודד צריכה מצד הציבור אמורות לשפר את נתוני הרבעון השני, שהערכות לגבי תוצאותיו יפורסמו בסוף החודש. כך או כך, אנליסטים חוששים שהכלכלה תיקלע לתקופה קשה לקראת סוף השנה.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, עידכן בשבוע שעבר את הקונגרס והזהיר כי הצמיחה עד סוף השנה תהיה "נמוכה משמעותית מהמגמה הרגילה", בעיקר עקב חולשה מתמשכת בשוק הדיור, מחירי אנרגיה גבוהים ותנאי אשראי מגבילים.

נוסף להאטה בצמיחה, נאבקת ארה"ב בעליית מחירים שמאיימת ליצור אינפלציה. לפי הסקר, 75% - השיעור הגבוה ביותר מאז 1994 - מדווחים כי הם משלמים סכומים גבוהים יותר עבור סחורות כגון דלק ופלדה. לפי הסקר, המחירים הגבוהים מובילים 35% מהחברות להעלות מחירים, בהשוואה ל-29% שהעידו כך בסקר הקודם, שנערך באפריל.

המחירים לצרכנים בארה"ב עלו ביוני בקצב מהיר, שרק פעם אחת ב-25 השנים האחרונות נרשם מהיר ממנו. המחירים הסיטוניים גם כן עלו בחדות במהלך החודש.

מרבית התחזיות צופות המשך האטה בשוק הדיור בששת החודשים הבאים, אם כי מתונה.

51% מהנשאלים בסקר אמרו כי הם צפויים להקפיא משכורות בחצי השנה הקרובה. 29% צופים כי יעלו משכורות ו-20% צופים כי יהיה קיצוץ במספר המשרות.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully