וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארבע שנים של עבודת משטרה ופרקליטות - הועמדו לדין ראובן גרוס ומעורבים נוספים בפרשת החניונים

עמית בן-ארויה

21.7.2008 / 13:20

עשרה כתבי אישום הוגשו היום; חקירת הפרשה הביאה לחשיפת פרשיות נוספות בעיריות תל אביב וחיפה

כתבי האישום כוללים סעיפי אישום רבים בעבירות מירמה והפרת אמונים, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מתן ולקיחת שוחד. כתבי האישום מתייחסים לשישה נאשמים ובהם גרוס, יעקב מאיר שהיה מנהלה הכללי של חברת "אחוזות החוף", ד"ר דן קורן, שהיה יושב ראש דירקטוריון "אחוזות החוף", וחבר מועצת העיר ישעיהו דרורי.



יתר כתבי האישום שהוגשו מתייחסים למספר פרשיות נוספות, שחשפה המשטרה אגב חקירת פרשת החניונים. בין הנאשמים בתיקים אלה: נתן וולוך, סגן ראש עיריית תל אביב, וממלא מקומו של ראש העיר רון חולדאי; צחי טרנו, עוזרו וראש מטה הבחירות של ראש עיריית חיפה, יונה יהב; וכן יזמים, אנשי עסקים, וגרוס עצמו.



החקירה הגלויה החלה ביוני 2004 ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). במרכז החקירה עמדו קשריו המסועפים של ראובן גרוס עם עובדי ציבור, אותם הפעיל לקידום ענייניו ועסקיו. ממשרד המשפטים נמסר כי מדובר בתיק רחב היקף, הכולל חומר ראיות רב במיוחד. במהלך החקירה נגבו מאות הודעות מכ-250 נחקרים, ונתפסו מאות תיקים ומסמכים, העוסקים בין היתר במכרזים עירוניים ובהעברות כספים.



כתבי האישום המרכזיים בפרשה, עוסקים בעיקרם בקשר המשולש שבין ראובן גרוס, יעקב מאיר וד"ר דן קורן - קשר אשר שימש את גרוס כמנוף לקידום האינטרסים הכלכליים שלו במסגרת "אחוזות החוף". על פי הנטען בכתבי האישום, הפעיל גרוס באמצעות חברות שבשליטתו חניונים שבתחומי אחריות "אחוזות החוף". בחלק מהחברות המפעילות את החניונים, הסתיר גרוס את שליטתו ופעל באמצעות אנשי קש מטעמו.



על פי הנטען, במהלך כהונתו של יעקב מאיר כמנכ"ל "אחוזות החוף", הוא ניהל מערכת יחסים הדוקה עם גרוס, והתנהל במסגרתה כעושה דברו. מאיר היה גורם דומיננטי בהחלטות השונות שהתקבלו ב"אחוזות החוף". הוא יזם מהלכים שונים והחלטות, שנועדו לקדם את ענייניו של גרוס ולהיטיב עמו. מאיר אף קיבל מגרוס טובות הנאה שונות.



ביחס לקורן, נטען בכתבי האישום, כי במקרים שונים פעל אף הוא, יחד עם מאיר, לקידום ענייניו של גרוס וכי קיבל מגרוס טובות הנאה.



אחת הפרשיות המרכזיות עוסקת בשינוי שיטת המכרזים ב"אחוזות החוף" והחלתה באופן שמקדם את האינטרסים של גרוס. בפרשה זו נטען כי דמי התפעול המקסימליים הראויים בחניונים שונים הודלפו לגרוס, מה שאיפשר לו לזכות במירמה במספר מכרזים.



פרשה נוספת נוגעת למכרז על חניוני אוניברסיטת תל אביב. על פי הנטען בכתבי האישום, הוסתרה במסמכי המכרז שליטתו של גרוס בחברת "קסם חניונים", בניגוד לתנאי המכרז. בסופו של יום זכתה חברת קסם חניונים במכרז.



בנוסף לפרשה המרכזית הוגשו, כאמור, עוד מספר כתבי אישום המתייחסים לפרשיות אחרות שנחשפו בחקירה. במסגרת כתבי האישום הנוספים, מתואר האופן בו קידמו עובדי ציבור נוספים אינטרסים שונים של גרוס. על פי הנטען באחד מכתבי האישום, פעל נתן וולוך, מ"מ ראש עיריית ת"א וסגנו, על מנת להשיג במירמה אשרות כניסה לצעירה ממולדובה, שגרוס חפץ בכניסתה לישראל.



כתב אישום נוסף עוסק במערכת הבחירות המוניציפליות שהתקיימה בחיפה בשנת 2003. על פי הנטען, זייף טרנו עם גרוס מסמך שהיסווה תרומה אסורה, שניתנה על ידי חברה בשליטת גרוס למטה הבחירות של המועמד לראשות העיר והיום ראש העיר, יונה יהב. בנוסף, כך עולה, סייע טרנו לגרוס ברישום כוזב של חשבוניות.



בכתב אישום אחר נטען כי ראש מינהלת בתי העלמין "תל רגב", שלום לוי, פעל ביחד עם גרוס, מאיר וקבוצה של מפעילי חניונים, כדי ליצור מכרז למראית עין - שתכליתו היתה לאפשר זכיית חברה שבשליטת גרוס.



גרוס מואשם בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, במתן שוחד, וברישום כוזב במסמכי תאגיד. מאיר וקורן מואשמים בעבירות של מירמה והפרת אמונים בידי עובד ציבור, בלקיחת שוחד ובקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, לדן קורן מיוחסת גם עבירה של שבועת שקר.



דרורי מואשם במירמה ובהפרת אמונים של עובד ציבור, ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
וולוך מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. טרנו מואשם בזיוף, ברישום כוזב במסמכי תאגיד, במירמה ובהפרת אמונים של עובד ציבור, ובקבלת תרומה אסורה לפי חוק מימון מפלגות.



לוי מואשם בניסיון לקבל דבר בנסיבות מחמירות, במירמה ובהפרת אמונים של עובד ציבור. צוות המחלקה הכלכלית שמטפל בתיק כולל את עורכי הדין מיכל רוזן-עוזר, סטיב בוארון וערן זלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully