וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין בכוננות אולימפיאדה: הוציאה את בשר הכלבים מהמסעדות והגבירה את האבטחה בשדה התעופה ובכבישים

סוכנויות הידיעות

21.7.2008 / 14:10

עלות אבטחת האולימפיאדה עשויה להגיע ל-1.5 מיליארד דולר, 50% מהסכום אותו שילמה אתונה ב-2004

ממשלת סין עושה מאמצים למנוע תקלות שיפגעו בהתנהלות החלקה של המשחקים האולימפיים: ממתקפות טרור ועד פקקי תנועה. לשם כך, החמירה סין את נהלי הביטחון בשדות התעופה, בכבישים ובאתרי התיירות. ההשקעה הכספית של בייג'ינג באמצעי אבטחה תסתכם כפי הנראה ב-1.5 מיליארד דולר, לפי בלומברג, 50% יותר מההשקעה של אתונה ב-2004.



בנוסף, לסיכוני הביטחון המסורתיים העומדים בפני כל מדינה המארחת את המשחקים האולימפיים, סין מתכוננת גם לאפשרות של מחאה מקומית והפגנות. בייג'ינג הכשירה כוח לוחמה בטרור המונה 100 אלף איש, לצד 150 אלף שומרים ו-290 אלף מתנדבים שיסייעו בשמירת הסדר, על פי סוכנות הידיעות שינחואה.



חשיבות האבטחה של המשחקים האולימפיים גברה לאחר טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972, על ידי טרוריסטים מארגון ספטמבר השחור. ב-1996, אדם אחד נהרג ו-111 נפצעו בפיצוץ באטלנטה, ג'ורג'יה.



אתמול החלו צוותי האבטחה בשדה התעופה בבייג'ינג לבדוק את הנוסעים ותיקיהם לפני הכניסה לטרמינל. הנוסעים עוברים בדיקה נוספת לאחר שלב הצ'ק אין. בתחנות הרכבת התחתית הותקנו סורקים המאפיינים שדות תעופה, ועובדים במדים עורכים בדיקות אקראיות. את כיכר טיאנאנמן, הכיכר המפורסמת בה הפגינו סטודנטים נגד הממשלה ב-1989, מקיפים שוטרים וחיילים. מכוניות הנכנסות לבייג'ינג חייבות לעצור בנקודות בדיקה. אנשים שאינם מצויידים במסמכי זהות מתאימים או ברשיונות, אינם מורשים להיכנס לעיר. הצבא הסיני הציב משגרי טילים סביב המתקנים האולימפיים העיקריים, במטרה לבלום מתקפות אוויריות.



בנוסף, פועלת הממשלה למניעת תקריות מביכות הקשורות בהבדלי תרבויות. על מנת למנוע זעזוע בקרב המבקרים, אסרה העיר על מכירת בשר כלבים במסעדות אשר יגישו אוכל במשחקים האולימפיים עצמם, ובמסעדות אחרות בהן קיימת סבירות שיבקרו תיירים, כך מדווחת סוכנות הידיעות שינחואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully