וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים המאבק: יאהו ממנה את אייקאן לדירקטור

עפרה שלו

21.7.2008 / 16:29

אייקאן פתח במאבק לאחר שיאהו דחתה הצעות רכש של מיקרוסופט. לפי הפשרה שהושגה, הוא לא יקרא תיגר על ההנהלה והדירקטוריון הנוכחיים

חברת יאהו והמשקיע המיליארדר קרל אייקאן הצליחו להגיע להסכם פשרה שימנע את מאבק השליטה בפגישת בעלי המניות הקרובה של החברה. במסגרת ההסכם הסכים אייקאן, המחזיק ב-5% ממניות יאהו, לא לקרוא תיגר על חברי מועצת המנהלים של החברה בפגישה הקרובה של בעלי המניות ב-1 באוגוסט.

שמונה מתוך תשעה חברי מועצת המנהלים הנוכחית יעמדו לבחירה מחדש, בהם המנכ"ל והמייסד ג'רי יאנג. כמו כן, אייקאן ימונה לחבר במועצת המנהלים, שתורחב ל-11 חברים. שני החברים הנותרים ייבחרו על ידי ועדת המינויים של הדירקטוריון, מתוך רשימה של תשעה מועמדים מטעם אייקאן.

אייקאן הסכים לוותר על הצגת מועמדים משלו למועצת המנהלים בפגישת בעלי המניות השנתית, ולהשתמש בכוח ההצבעה שלו לתמיכה במועמדים של מועצת המנהלים הנוכחית. רק אחד מחברי מועצת המנהלים הנוכחית של יאהו, רוברט קוטיק, לא יעמוד לבחירה מחדש.

עדיין שואף למכור

אייקאן פתח במאבק מול יאהו לאחר שזו דחתה כמה הצעות רכש מצד מיקרוסופט. הוא שאף למנות מועצת מנהלים חדשה, ולאלץ את יאהו לחתום על עסקה עם מיקרוסופט.

אייקאן אמר כי הוא מרוצה מהסכם הפשרה. "אף שאני עדיין מאמין כי יש לשקול היטב את מכירת החברה כולה או את עסקי החיפוש שלה", אמר בהצהרת החברה, "אני שותף לדעה כי אוסף הנכסים יקרי הערך של יאהו מציבים אותה בעמדה המאפשרת לה להרחיב את ההובלה שלה באינטרנט ולהגדיל את התשואה לבעלי המניות".

בסוף השבוע אמר המשקיע המוערך ביל מילר, יו"ר לג מייסון קפיטל מנג'מנט, כי הוא מתכוון לתמוך במנכ"ל יאהו במאבק השליטה על החברה מול אייקאן. לג מייסון מחזיקה ב-4.4% ממניות יאהו.

מיקרוסופט ניסתה לרכוש את יאהו כולה ב-47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה. יאהו סירבה להצעה זו, ולהצעה נוספת שבאה בעקבותיה, לרכישת עסקי מנוע החיפוש של יאהו.

לאחר שסירבה להימכר למיקרוסופט, חתמה יאהו על שיתוף פעולה עם גוגל, במסגרתו תשתמש יאהו במערכת ה-AdSense של גוגל ותפרסם את מודעות הטקסט של החברה סמוך לחלק מתוצאות החיפוש שלה. העסקה, שמחכה לאישור הרגולטורים, אמורה להניב ליאהו הכנסות של 800 מיליון דולר בשנה, לדבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully