וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה בקשה לביה"מ המחוזי בחיפה להכריז על גד זאבי כפושט רגל ומתן צו כינוס לנכסיו

הילה רז

21.7.2008 / 15:51

הבקשה הוגשה ע"י ולרי חפץ הטוען כי זאבי חייב לו 56 מיליון שקל במסגרת ערבות בנקאית שהועמדה לרשות זאבי



בקשה להכריז על גד זאבי כפושט רגל ומתן צו כינוס לנכסיו הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בחיפה. לטענת המבקש, ולרי חפץ, יהודי אזרח רוסיה המחזיק בבנק במוסקבה ובמספר דירות יוקרה בתל אביב, זאבי חייב לו כ-56 מיליון שקל לפי הסכמים והודאות החתומים על ידי זאבי. לטענת חפץ, בדצמבר 1997 העמידה חברה בשם A. Deriga Pensionen B.V - חברה הקשורה לחפץ ולאחיו איגור חפץ, ערבות בנקאית בסך כולל של 20 מיליון דולר ארה"ב עבור עסקה שערך זאבי באמצעות חברות שבבעלותו.



חפץ מציין כי העסקה בגינה נלקחה הערבות הבנקאית כשלה, והחברות בשליטתו של זאבי נותרו חייבות לו ולאחיו כ-15 מיליון דולר. לגירסת חפץ, המיוצג על ידי עו"ד גדיאל בלושטיין ממשרד בלושטיין, בר-קהן, ציגנלאוב ושות', ב-2002 נערך הסכם נוסף בין הצדדים במסגרתו זאבי נטל על עצמו את חוב החברות, וכן ריבית בשיעור של 10% לשנה. חפץ טוען כי מיום חתימת ההסכם לפני כשש שנים, שילם לו זאבי לעיתים רחוקות ועל פי החלטה שלו.

לדברי חפץ, במהלך התקופה הוא פנה לזאבי מספר רב של פעמים ודרש את תשלום חובו במלואו. זאבי, נטען, משך את חפץ הלוך ושוב, ולא נתן הסבר מדוייק כיצד הוא מתעתד לשלם את חובו. לאחר שחפץ דרש בכל תוקף את חובו נפגשו השניים ב-2006 במסעדה בקיסריה, בנוכחות עורך דינו של חפץ. במהלך הפגישה ביקש בא כוחו של חפץ כי זאבי יאשר בכתב שהוא לא יטען להתיישנות לאור חלוף הזמן מהתגבשות החוב ב-2002.



לגרסת חפץ, במהלך הפגישה זאבי חתם באופן אישי על ההסכם והודיע מפורשות כי אין לו כסף לשלם את חובו והוא אינו מסוגל להביא כסף נוסף על מנת לפרוע את החוב. זאבי, לגרסת חפץ, אמר עוד כי הוא מנסה לגייס כספים, אך הביע ספק אם יוכל להחזיר את החוב במלואו. חפץ מציין עוד כי זאבי הסכים לשלם 50 אלף דולר לחודש, והודיע כי בעוד שישה חודשים יציע לחפץ הצעה להסדרת החוב. חפץ, מצידו הודיע לזאבי כי קרן החוב עומדת על כ-15 מיליון דולר, וכי עליו לשלם חצי מהחוב בסך 7.5 מיליון דולר לחשבונותיו האישיים של חפץ.



לטענת חפץ, זאבי לא עמד בהתחייבויותיו מהפגישה והוא פנה בנובמבר 2006 אליו בדרישה לתשלום החוב. לגירסת חפץ, זאבי לא טרח להשיב על הדרישה ובמהלך השנה החולפת שילם כספים שונים מעת לעת בסכומים מגוחכים. ב-2007, מציין חפץ, כי פנה בדרישה תקיפה לזאבי על מנת שישלם את חובו. לטענת חפץ, זאבי השיב לו באותו היום, כי יבדוק מדוע לא בוצעו התשלומים בהתאם להוראות הקבע. שבוע וחצי לאחר מכן, לפי הבקשה, העביר זאבי 25 אלף דולר לחשבונו של חפץ, ויומיים לאחר מכן הוזהר כי עליו לפרוע את חובו לאלתר. בתגובה, מציין חפץ, כי זאבי השיב לו שכל החוב נכון להיום הועבר לחשבונו של חפץ.



לגירסת חפץ, מדובר באמירת סרק וחובו של זאבי כלפיו עומד היום על כ-56 מיליון שקל. חפץ מציין כי הצדדים החליפו תכתובות בעניין, אך הן לא העלו דבר. חפץ סוקר בבקשתו ארבעה הליכים משפטיים המתנהלים נגד זאבי בהיקפים הנאמדים על ידי חפץ במאות מיליוני שקלים. בין היתר, עומד כנגד זאבי כתב אישום פלילי המייחס לו מעשי מרמה נגד מדינת ישראל במסגרת ניסיונותיו לרכוש מניות בבזק, כתב אישום בנוגע לרישום כוזב במסמכי תאגיד בנוגע לחברת מלם, והליכים לאכיפת שיעבודים בגין חובותיו לבנקים. לטענת חפץ, במקביל ממשיך זאבי לנהוג בפזרנות, ולפגישה עמו בקיסריה הופיע במרצדס יוקרתית מלווה בנהג צמוד.



תגובת עו"ד ניצה פוזנר, המייצגת את זאבי, מסרה בתגובה כי "מדובר בהלוואה שהועמדה על ידי חברה שנטענת כי היא של חפץ, ואין דרך לדעת זאת. החוב הוא לא חוב אישי של זאבי, אלא חוב בין חברות. המפתיע מכל הוא שלמיטב ידיעתינו מתקיים משא ומתן מאוד מתקדם, וגובשו טיוטות סופיות על הסדר החוב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully