וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אוף אמריקה דיווח על ירידה של 41% ברווח הנקי הרבעוני - אך עלה על התחזיות

מיכל רמתי

21.7.2008 / 16:06

הבנק הוא הרביעי מבין חמישה הבנקים הגדולים בארה"ב המדווח על תוצאות טובות מהצפוי



בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בתחום הבנקאות הקמעונית בארה"ב, דיווח על ירידה של 41% ברווח הנקי ברבעון השני, אך עלה על תחזיות האנליסטים. זאת, לאחר שהבנק הצליח לצמצם את הפסדיו בגין משבר האשראי. בכך היה הבנק לרביעי מבין חמשת הבנקים הגדולים בארה"ב שעולים על התחזיות. דו"חות של ג'יי.פי מורגן צ'ייס, וולס פארגו וסיטי עלו אף הם על התחזיות בשבוע שעבר, מה שהביא ל-3 ימים של עליות חדשות במגזר הפיננסים. מניית בנק אוף אמריקה נסקה ב-3 ימי המסחר האחרונים ב-48%. כעת מזנקת המניה ב-13%.



בנק אוף אמריקה דיווח על רווח נקי בסך 3.41 מיליארד דולר, או 72 סנט למניה - לעומת תחזית אנליסטים לרווח נמוך בהרבה של 54 סנט למניה. הכנסות הבנק צמחו ב-4% והסתכמו ב-20.32 מיליארד דולר, גם כן מעל לתחזיות האנליסטים. הבנק דיווח על מחיקות ערך בסך 1.22 מיליארד דולר בגין משבר האשראי. התוצאות הרבעוניות כללו הוצאות בסך 212 מיליון דולר בגין מיזוגים וארגון מחדש. בנוסף הפריש בנק אוף אמריקה 5.83 מיליארד דולר לכיסוי הלוואות מסופקות, בעיקר בתחום שוק הדיור.



ב-1 ביולי השלים בנק אוף אמריקה את רכישת חברת המשכנתאות קאנטריווייד פייננשל תמורת 2.5 מיליארד דולר. בנק אוף אמריקה הימר כי מחיר המציאה של קאנטריווייד ישתלם כאשר שוק הדיור יתחיל להתאושש. עם זאת, להערכת האנליסט ג'פרסון הרלסון מחברת KBW, הבנק עשוי לרשום הפסדים בסך 4.5 מיליארד דולר בגין משכנתאות בריבית משתנה בקאנטריווייד, מוצר שהבנק עצמו אינו מחזיק. בנק אוף אמריקה עצמו אמר כי רכישת קאנטריווייד צפויה להשתלם הרבה יותר מהר מהמשוער בתחילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully