וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינויו של פרופ' אבישי ברוורמן ליו"ר ועדת הכספים

צבי זרחיה

21.7.2008 / 16:31

ועדת הכנסת המליצה למנות את ברוורמן לתפקיד ברוב של 16 ח"כים בעד מול 5 נגד ו-2 נמנעים. ההחלטה דורשת רוב בוועדת הכספים

ועדת הכספים תכונס בימים הקרובים כדי לבחור בח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) כיו"ר הוועדה. אחר הצהריים המליצה ועדת הכנסת למנות את ברוורמן לתפקיד ברוב של 16 ח"כים בעד מול 5 נגד ו-2 נמנעים. הרוב בעד ברוורמן הושג בתמיכת ח"כי קדימה, העבודה, הגימלאים, מרצ, תע"ל, חד"ש והליכוד. יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער החליט לתמוך במינוי לאחר שנוכח שקיים רוב גם בלעדיו. התנגדו להלחטה ח"כים מש"ס, וצומת-צדק לגימלאים. נמנעו ח"כים מישראל ביתנו.

בכנסת מעריכים כי הקואליציה תפעל לגייס רוב בוועדת הכספים באמצעות ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) וח"כ חיים אורון (מרצ), וזאת למרות התנגדותם של 2 נציגי ש"ס בוועדה. אורון אמר כי הוא מעריך את ברוורמן ולכן יתמוך במינויו. בכנסת טענו כי הקואליציה פועלת לסייע למפלגות הערביות בתמורה לתמיכתן במינויו של ברוורמן. הח"כים אחמד טיבי (תע"ל) וברכה תמכו אתמול בוועדת הכנסת בעד מינויו של ברוורמן.

בכנסת ציינו כי ביום א' אישרה ועדת הפנים את העלאתה להצבעה בקריאה הראשונה של שורת הצעות חוק שנועדו לבטל איחודי מועצות מקומיות במגזר הערבי כמו דליית אל כרמל ועוספייה, וכן, האיחוד בין בקעה אל גרבייה וג'ת.

בש"ס זועמים על המינוי. יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, אמר כי מדובר בחציית קווים אדומים. לדבריו, בעקבות אישור מינויו של ברוורמן ש"ס אינה חשה מחוייבות לקואליציה. יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יעקב מרגי הודיע כי יתבע בקרוב לבצע חילופין של יושבי ראש ועדות בכנסת כדי להביך את הקואליציה. מ"מ יו"ר הקואליציה, ח"כ יואל חסון (קדימה), ניסה להפחית בגודל המשבר עם ש"ס. חסון אמר כי ש"ס היא שותפה משמעותית בקואליציה. אם יש לה דרישות נתייחס אליהן. לא נוותר עליה כל כך מהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully