וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחום חדשות החוץ הוא התחום שהכי נפגע מהקיצוצים שעוברת העיתונות המודפסת בארה"ב

ניו יורק טיימס

21.7.2008 / 16:29

כשני שליש מהעיתונים דיווחו בסקר של מכון Pew על ירידה בסיקור חדשות החוץ והחדשות הלאומיות

כמעט שני-שלישים מהעיתונים האמריקאים מפרסמים כיום פחות חדשות חוץ לעומת לפני 3 שנים, ושיעור דומה מהעיתונים מפרסמים פחות חדשות ברמה הלאומית. רבים מהעיתונים גם צמצמו את מספר עובדיהם, אף שיש כיום ביקוש חדש לתכנים כמו בלוגים וסרטונים.



הנתונים עולים מדו"ח של מרכז Pew בשיתוף עם טיילר מרשל, לשעבר כתב "אל.איי טיימס", המתבסס על סקר של העורכים הבכירים ב-259 עיתונים מכל הגדלים ברחבי ארה"ב, וראיונות עומק עם מדגם מקרב עורכים אלה.



הממצאים אינם מפתיעים את מי שעוקב אחר צרותיה של העיתונות המודפסת, שבכל יום מפרסמת דיווחים על פיטורים, ירידה בהכנסות, הורדת דירוגי אשראי וירידה בתפוצה. אך הדו"ח הוא הנסיון המעמיק ביותר עד כה לבחינת היקף השינויים.



64% מהעיתונים דיווחו על צמצום השטח המוקצה לחדשות חוץ ב-3 השנים האחרונות. רק 10% מהעורכים אמרו כי הם רואים בחדשות חוץ חלק חיוני בעיתון. "כשאנחנו נלחמים בשתי מלחמות מחוץ לארה"ב, הכלכלה שלנו גלובלית יותר ואנו מתחרים בכלכלות הצומחות מהר יותר מאיתנו, והתלות שלנו בנפט מיובא היא אחד הנושאים החשובים על סדר היום - המצב הזה מאוד מדאיג", אומר טום רוזנשטיל, מנהל הפרוייקט למצויינות בעיתונות במכון Pew.



כמעט מחצית מהעיתונים דיווחו על צמצום כוח האדם המטפל בסיקור חדשות מחוץ לארה"ב. הנתון מעניין במיוחד כיוון שמרבית העיתונים ממילא לא החזיקו כתבים ועורכים המסקרים חדשות חוץ במשרה מלאה. "במקרים רבים, המשאב העיקרי שלהם לחדשות חוץ היה עורך המושך מידע מסוכנויות הידיעות, וגם את זה הם עושים פחות", אמר רוזנשטיל.



60% מהעיתונים דיווחו על פחות שטח לחדשות באופן כללי - עיתונים רבים מנסים לחסוך בעלויות באמצעות מעבר לפחות עמודים או לעמודים קטנים יותר. התחום היחיד שקוצץ באופן נרחב כמעט כמו חדשות החוץ הוא החדשות הלאומיות, שפחתו ב-57% מהעיתונים ב-3 השנים האחרונות. סיקור עולם העסקים צוצמם בשליש מהעיתונים. מחצית מהעיתונים דיווחו על הגדלת סיקור החדשות המקומיות - ובייחוד ה"היפר מקומיות".



עיתונים בעלי תפוצה רחבה נוטים פחות לצמצם את השטח המוקצה לעסקים, אמנות, פיצ'רים ודעות - תחומים משמעותיים פחות בעיתונים הקטנים.



59% מהעיתונים דיווחו על ירידה בכוח האדם. בעיתונים הגדולים מדובר בשיעור גדול אף יותר: 85% מהם קיצצו בכוח האדם. מאז קיום הסקר דווח בתקשורת על פיטורים נרחבים נוספים במערכות העיתונים. זאת, אף שהנותרים במערכת אחראים כיום גם על הזנת תכנים לאתרי האינטרנט ועדכונם. עיתונים רבים מדווחים כי רשומות שמועלות לבלוגים באתר אינן עוברות עריכה.



חלק גדול מהעורכים הביעו חשש מאובדן זיכרון ארגוני וירידה בסטנדרטים העיתונאיים, שכן אנשים מנוסים רבים עוזבים, ודור של עיתונאים צעירים יותר מעלה ידיעות בזריזות לאינטרנט. למרות זאת, כמעט מחצית מהעורכים אמרו כי הם יותר נרגשים מאשר חוששים מהאפשרויות שטומנת בחובה האינטרנט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully