וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים: ותיקים ובעלי מוגבלויות יוכלו לבצע 4 פעולות על ידי פקיד במחיר פעולה ישירה

טל לוי

21.7.2008 / 17:14

הפקדת שיקים בתיבה לא תחוייב בעמלת פקיד



לאחר הרפורמה המאכזבת בתחום עמלות הבנקים שהציגו בבנק ישראל לפני כ-3 שבועות, מורה המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, כי כל אזרח ותיק ובעל מוגבלות יוכל לבצע בכל חודש 4 פעולות מול פקיד, במחיר של פעולות שמתבצעות באמצעות ערוץ ישיר.



הרפורמה החדשה בתחום העמלות מבטלת את עמלת השורה בסך 1.22 שקלים ומחלקת את גביית העמלות לכמה קבוצות: עמלת ביצוע פעולה מול פקיד, עמלת ביצוע פעולה בערוץ ישיר (אינטרנט, מכונה אוטומטית) וכן עמלות אחרות.



האכזבה מהרפורמה נובעת מכך שלעומת התשלום הקודם בסך 1.22 שקלים, קבעו הבנקים עמלות גבוהות יותר. כך למשל, בפעולה בערוץ ישיר גובים הבנקים 2.9-1.35 שקלים, ואילו על פעולה המתבצעת מול פקיד (הפקדת צ'ק או מזומן) גובים הבנקים 6.8-5.5 שקלים - סכומים גבוהים בהרבה לעומת העמלה הקודמת.



כעת מורה המפקח על הבנקים כי ותיקים ובעלי מוגבלויות יוכלו לבצע 4 פעולות מול פקיד בעמלה שתחושב כאילו בוצעה הפעולה בערוץ הישיר. עוד מנחה חזקיהו כי לא ניתן יהיה לגבות עמלת "דמי ניהול חשבון לעסק קטן" מלקוח שהוא נציגות בית משותף. זאת, לאור העובדה שבכללים נכללה נציגות בית משותף בהגדרת "עסק קטן", אך ורק במטרה להחילם על נציגות הבית המשותף.



אחת הטענות כלפי הרפורמה החדשה נגעה לכך שהפקדת צ'קים בתיבת שירות חויבה בעמלת פעולה מול פקיד. כעת מנחה חזקיהו כי תיגבה עליה עמלת ערוץ ישיר, אם כי הוא מודיע כי "ייבחן מחדש הסדר זה בעתיד".



בכל מקרה, בבנק ישראל בדקו ומצאו כי כי הבנקים אינם ערוכים באופן מלא למתן שירות של הפקדת שיקים בערוץ ישיר בשל מחסור במכשירים ואי זמינותם של חלק מהמכשירים רק בשעות הפעילות של הסניף. לאור זאת, מבהיר המפקח כי החל ב-1 בספטמבר לא ניתן יהיה לגבות בעד הפקדת שיק בתיבת שירות עמלת פעולה על ידי פקיד, אלא לכל היותר עמלת פעולה בערוץ ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully