וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט לענייני משפחה: בני זוג שהתגרשו יחזירו להורי האישה 706 אלף שקל שניתנו כהלוואה

הילה רז

21.7.2008 / 17:29

הבעל: התשלום לא הובא לידיעתי, וגם מדובר במתנה

התובעים, הורי האישה, טענו באמצעות עו"ד אמיר רוזנברג ממשרד פוריס, העצני, רוזנברג ושות' כי נתנו לשניים הלוואה בסך 870 אלף שקל, ללא ריבית, לצורך רכישת בית בגנות. לגרסתם, הזוג התחייב להחזיר את סכום ההלוואה בתוך שנה, באמצעות מכירת דירה בתל אביב שהיתה בבעלות הגרוש. הזוג החזיר חלק מההלוואה, אך לאחר שהתגרשו נותרה יתרת החוב בסך כ-706 אלף שקל שלא הוחזרה.



הבעל טען כי מעולם לא קיבל הלוואה ומדובר בקנוניה בין ההורים לגרושה. לדבריו, הוא לא פנה אליהם בבקשת הלוואה ובעת רכישת הבית בגנות האישה הציגה בפניו מצג כאילו הכסף הועבר כמתנה מההורים. לגרסתו, האישה היא שטיפלה בכל הנושא הכספי והטענה כאילו החזר ההלוואה יתקבל ממכירת דירתו, אינה נכונה. הבעל הוסיף עוד כי האישה ניצלה את רכישת הבית להוצאת כספים מהוריה שנשארו בכיסה בלבד, מכיוון שהזוג עצמו לא היה זקוק לכסף. האישה טענה כי הגרוש היה מודע לקיום החוב ואף החזיר סכומים שונים כהחזר ההלוואה.



השופטת ורדה פלאוט קבעה כי שתי המחאות שמסרו ההורים לבת הופקדו בחשבון המשותף של בני הזוג, ודחתה את טענתו של הבעל כי לא ידע על ההפקדה. לדברי השופטת, "זוהי טענה מיתממת, המעידה על עצימת עיניים מכוונת". השופטת מצאה כי עדויותיו של הגבר בעניין היו סותרות. בנוסף, טענתו החלופית כי מדובר במתנה, מחייבת אותו להוכיח כי מדובר אכן במתנה, טענה אשר לדברי השופטת לא הוכחה.



השופטת מציינת כי במשך 19 שנות נישואי הזוג, הורי האישה לא נתנו לזוג מתנות מסוג זה, למעט פעם אחת, לאחר שההורים זכו בלוטו ונתנו לזוג 200 אלף דולר במתנה - דבר עליו לא היתה מחלוקת. השופטת קובעת כי מדובר בהלוואה, מכיוון שהזוג החזיר מחשבון הבנק המשותף חלק מהכספים ב-23 תשלומים שונים, וכי הגבר היה מודע לקבלת הכסף ולעובדה שמדובר בהלוואה שיש להחזירה.



מאחר שהאישה הודתה מיד בחובתה להחזר הלוואה, פתרה אותה השופטת מתשלום הוצאות משפט. על הגבר הושתו תשלום הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 35 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully