וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה תושבי הצפון חשודים שהקימו אתרי מחשב המתחזים לאתרי בנקים זרים

הילה רז

21.7.2008 / 17:54

החשד: השלושה שתלו סוסים טרויאנים שאיתרו סיסמאות כניסה של גולשים לחשבונות הבנק שלהם



שלושה חשודים, תושבי הצפון, נעצרו על ידי מפלג עבירות מחשב במשטרה, בחשד כי חברו לרשת בינלאומית של עבריינים המנוהלת בגרמניה ופעלו לגניבת כספים מחשבונות בנק והלבנת כספים באמצעות רשת האינטרנט.



מהחקירה עולה כי חברי הארגון פעלו להקמת תשתית מיחשוב מאורגנת, בה הוקמו מספר שרתי מחשב ברחבי העולם אשר נחזו להיות אתרי בנק, אותם פירסמו גם באמצעות הדואר האלקטרוני, ובאמצעותם גנבו את פרטי החשבונות של הקורבנות. לדברי נציג המשטרה בדיון, ככל הידוע למשטרה לא מדובר בבנקים ישראליים.



בעקבות החקירה שבוצעה בישראל כנגד החשודים המקומיים המשתייכים לרשת, נעצרו שלושת החשודים: קוזלוב ויקטור, בן 34 מצפת, פוליאנובסקי דימיטרי, בן 27 מחיפה ולמן קלצלמן-גארי, בן 32 מחדרה.



לפי החשד, השלושה שתלו סוס טרויאני אותו במחשבי הקורבנות, ופיתו להיכנס לאתרים שנחזים להיות אתר הבנק שלהם. הקורבנות סיפקו לחשודים את פרטיהם האישיים, ובהם שם משתמש וסיסמא, ובאמצעות פרטים אלו נכנסו החשודים לחשבונות הקורבנות ומשכו את כספיהם.



לדברי המשטרה, חברי הארגון הקימו תשתית מסועפת שאיפשרה להם הסוואה של תנועות הכספים, תוך הקמת חברות שונות והעברת כספים לצורך הלבנתם. בחיפושים שנערכו בבתי החשודים ובמשרדי החברה נתפס חומר מחשב רב.



החשודים הובאו לבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצרם. לטענת עו"ד אלי עבוד, שייצג את השלושה בדיון, "למשטרה אין שבריר ראיה הקושרת את החשודים לאתרי האינטרנט הבעייתים". לדבריו, מרשיו מפעילים אתר חוקי אחר. עו"ד עבוד טען עוד כי החשודים ידעו על מעצר חשוד בגרמניה לפני כעשרה ימים, ולו רצו בכך, היה להם די זמן לשבש את החקירה או להימלט.



לבקשת המשטרה, האריכה השופטת דורית רייך-שפירא את מעצרם של השלושה ב-6 ימים לאחר ששוכנעה כי מדובר בחקירת פרשה חמורה מאוד, רבת זרועות ויכולת פגיעה גדולה, וכן כי יש ביסוס ראשוני לחשדות המיוחסים לשלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully