וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט בדימוס תיאודור אור יחקור את התנהלות מערך הגבייה של ההסתדרות

חיים ביאור

21.7.2008 / 18:30

זאת בעקבות תלונות של עובדים ולפיהן נוכו מהם כספים עבור הארגון שלא כדין

שלושה מהעובדים אף פנו לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה והגיש בקשה לתביעה יצוגית נגד ההסתדרות בסך 200 מיליון שקלים בטענה כי הופתעו לגלות שבמשך כמה שנים נוכו משכרם מדי חודש כספים שהועברו להסתדרות כדמי חבר למרות שכלל אינם חברים בה. מדובר במיכל בן חור שהועסקה במלון דניאל בהרצליה, ניר קריים שעבד בחברת שמירה וענבל סוסתיאל שעבדה בעיריית יבנה. שלושת העובדים טענו בבקשה כי הנפגעים מניכוי הכספים לטובת ההסתדרות הם בעיקר מקבלי משכורות נמוכות, שדווקא עליהם ההסתדרות אמורה להגן.



בעקבות הגשת הבקשה, הוציא בית המשפט המחוזי צו מניעה נגד ההסתדרות האוסר עליה למחוק קבצי מחשב הקשורים לגביית דמי החבר או דמי טיפול החל משנת 95' ועד היום. על פי הבקשה, התופעה של ניכוי לא מוצדק של כספים מעובדים לטובת ההסתדרות נחשפה כבר ב-ב-2004, בדו"ח של מבקר ההסתדרות ובדיקה חוזרת שהוא ערך כעבור שנתיים העלתה שהליקויים במערך הגבייה לא תוקנו. התוצאה היא, כפי שעולה מהבקשה לתביעה יצוגית, שדמי חבר מלאים להסתדרות נוכו גם מאוכלוסיות כמו מובטלים וסטודנטים, החייבים בתשלום חלקי בלבד להסתדרות (במידה שהם מחליטים להיות חברים בארגון).



עיני אמר כי "מהרגע שהובאו לידיעתי הטענות שעניינן דמי החבר, מחובתי לערוך בדיקה יסודית של הנושא. ההסתדרות היא גוף ציבורי המאגד בתוכו את המספר הגדול ביותר של עובדים מאורגנים בישראל ומתוקף מעמדה היא מחוייבת להעמיד את טובת חבריה בראש מעייניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully