וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה לאוצר: התקבלה הצעת חוק להגדלת תקציב האוניברסיטאות ב-1.8 מיליארד שקל ולהקפאת שכר הלימוד

צבי זרחיה

21.7.2008 / 19:30

ההצעה אושרה בקריאה טרומית; בר-און: "לא נסכים לתשלומים מופקרים למשכורות לאנשים שלא נותנים שירות"



בניגוד לעמדת שר האוצר רוני בר-און אישרה הערב מליאת הכנסת בקריאה הטרומית הצעת חוק המגדילה ב-1.8 מיליארד שקל את תקציב מוסדות ההשכלה הגבוהה בתקופה של 5 שנים. לפי הצעת החוק שהגיש ח"כ חיים אורון (מרצ) שכר הלימוד יוקפא למשך 5 שנים. הצעת החוק קובעת גם שיופעלו צעדים לחיזוק המכללות בפריפריה.



בעד הצעת החוק הצביעו 50 חברי כנסת מול 25 שהתנגדו ו-4 שנמנעו. בין התומכים 4 ח"כים מקדימה. במתנגדים נמנו 3 ח"כים ממפלגת העבודה, היתר נעדרו מההצבעה.



אורון אמר בתגובה כי הכנסת התגייסה כדי להציל את מערכת ההשכלה הגבוהה ולמנוע את אי פתיחת שנת הלימודים הבאה. אורון הביע צער על כך שמפלגת העבודה שנעדרה, העדיפה להבטיח את מינוי נציגה ח"כ אבישי ברוורמן כיו"ר ועדת הכספים על פני פתרון משבר שהינו בגדר משבר לאומי.



שר האוצר רוני בר-און אמר לפני 10 ימים במליאה בדיון בהצעת החוק כי "אם תצביעו בעד הצעת החוק אתם תהיו אחראים לתוצאות. לא נסכים לתשלומים מופקרים למשכורות לאנשים שלא נותנים שירות. יש באוניברסיטאות מרצים שמלמדים 0-3 שעות בשבוע ואי אפשר לומר להם מילה. המועצה להשכלה גבוהה לא מגישה לנו דו"חות כספיים לבדיקה והכל בשם החופש האקדמי. באופן הזה אי אפשר לנהל מערכת השואפת למצויינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully