וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אם רוצים לעזור ליצואנים צריך להוריד מסים

סקירת עיתונים

21.7.2008 / 20:39

יו"ר האופוזיציה בראיון לתפוז: יכולתו של סטנלי פישר להשפיע על שער החליפין מוגבלת

"אם רוצים לעזור ליצואנים אפשר לעשות עוד דברים: הקטנת המעורבות במשק, לשחרר את המשק משליטת הממשלה. משק שמתקשה לייצא בשער החליפין - אפשר לעזור לו באמצעות הורדת מס. לא היה צריך לכרוך את ההצעה האחרונה של בר-און במיסוי קרנות ההשתלמות. מיסוי קרנות ההשתלמות עולה תמיד לקראת חוק ההסדרים, זה ריטואל קבוע, ולכן לא צריך להתעקש על זה. צריך להוריד מסים עכשיו. הפחתת מסים לחברות ומסים אישיים זה צעד נכון שצריך לבצע אותו. שיעור המס בישראל הוא עדיין גבוה מאוד ביחס למתחרים שלנו, הפחתת המס תגביר את תקבולי המסים".



בהתייחס ליעדים לכלכלה הישראלית לשנים הבאות, אמר נתניהו: "אני רוצה 7% צמיחה של התוצר שלנו בחמש שנים. זה יכפיל את התוצר שלנו בריבית דריבית, ויכניס אותנו לעשר המדינות המובילות בהכנסה לנפש בעולם. אנחנו יכולים לגבור על אירלנד וסינגפור כי יש לנו מקורות שאין להם. ביחס ל-5% שבהם אנחנו נמצאים עכשיו - אפשר לרדת או לעלות, תלוי במהלכי הממשלה".



"התפיסה של הפחתת המסים כדי לעזור לחברה פשוט קרסה. זה אולי לא הגיע לשיח האקדמי ולשיח החברתי בישראל, אבל זה פשוט כבר לא עובד ככה. כלכלה חופשית מממנת צרכים חברתיים".



את הראיון חתם נתניהו בהתייחסות למערכת החינוך: "בעיית אי-השוויון בישראל מתמקדת בכשלים במערכת החינוך. ברגע שילד מקבל מיומנות בסיסית במקצועות שונים וערכי יסוד שלנו כעם, הוא יוצא מוכן לחיים. הפער מתחיל כשהורים בעלי יכולות יכולים לשלוח את ילדיהם לתוכניות העשרה מחוץ לבית הספר. סגירת הפערים תתחיל ברפורמה יסודית בחינוך כדי לתת שוויון הזדמנויות לכל ילד וילדה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully