וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופש משפחתי: המשטרה חושדת שהחשבוניות הכפולות של אולמרט מימנו עשרות טיסות של בני משפחתו

יהונתן ליס

22.7.2008 / 7:10

כך אומרים גורמים המקורבים לחקירה; בין הגופים המממנים: "יד ושם", "אקי"ם" ועמותה למען עיוורים



חוקרי המשטרה חושדים שבני משפחת אולמרט טסו עשרות פעמים לחו"ל על חשבון קופת הנסיעות שניהל ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בסוכנות הנסיעות "ראשונטורס". "מדובר בהמון נסיעות משפחתיות של לפחות שני אנשים מקרב בני המשפחה, למשל האישה והבת, או שניים מילדיו, שכרטיסיהם מומנו מהקופה ההיא בראשונטורס", אמרו אתמול גורמי אכיפה. לדברי גורמים המקורבים לחקירה, "בפרשת 'ראשונטורס' התיק מבוסס, חד וברור, והוא יניב כנראה כתב אישום". חיקורי הדין בארצות הברית עסקו גם בחשדות אלה, ולדברי גורמי אכיפה הניבו תוצאות "משביעות רצון".



חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) ביקשו מאולמרט לתאם מועד נוסף לחקירה, בתוך כשבועיים, שתהיה ארוכה מקודמותיה. לפי ההערכה, לאחר חקירה זו יוכלו בפרקליטות להכריע אם ניתן להגיש נגד אולמרט כתב אישום בפרשה, ולהגיש אותו בתוך חודשים אחדים.



בפשיטה על משרדי החברה לפני כמה שבועות איתרו החוקרים קבלות שמעידות לכאורה שכמה גופים מימנו במקביל את אותן טיסות של אולמרט. לפי מקור המעורה בחקירה, החשד מתמקד בלפחות 12 טיסות של אולמרט בתפקידיו הקודמים. אולמרט קיבל מהמדינה מימון לטיסותיו במסגרת תפקידיו, ובמקביל ביקשו מתאמת הנסיעות שלו, רייצ'ל ריסבי-רז, ומנהלת לשכתו לשעבר, שולה זקן, מגוף ציבורי אחד או יותר לממן את אותן טיסות. בין גופים אלה היו "יד ושם", מכון ויזנטל, הבונדס, עמותת "אקי"ם" למען ילדים מפגרים, עמותת "על"ה" למען סטודנטים עיוורים והאגודה למען החייל בארה"ב. כל גוף התבקש לשלם את מלוא סכום הטיסה וכך הצטבר כסף עודף בקופה, עד לסכום של יותר מ-110 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully