וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר כבר ברמה של 3.46 שקלים

טל לוי

22.7.2008 / 9:55

המטבע האמריקאי מטפס הבוקר ב-1% לעומת השקל. הוסיף לערכו כ-8% מאז הודעת בנק ישראל על רכישה יומית של 100 מיליון דולר

המסחר בשוק המט"ח נפתח הבוקר בעליות שערים: הדולר מוסיף 1% לעומת שערו היציג אתמול, והוא נסחר כעת ברמה של 3.46 שקלים לדולר. למעשה, מהלך ההתחזקות של הדולר התרחש אתמול וכעת נסחר הדולר ביציבות לעומת שער הסגירה אתמול בערב.

מאז הודיע בנק ישראל ב-10 ביולי כי ירכוש מדי יום 100 מיליון דולר בממוצע, הוסיף הדולר כ-8% לערכו בעוד שבעולם שמר המטבע על יציבות יחסית. כעת נסחר הדולר בחו"ל ברמה של 1.592 דולרים ליורו - היחלשות קלה למטבע האמריקאי. מתחילת 2008 איבד הדולר 10% לעומת השקל.

בכיר בשוק המט"ח אומר כי התערבות בנק ישראל גררה שינוי בטעמי המשקיעים: "אם בעבר ישבו כולם על פוזיציית שורט בדולר (כלומר קיוו להרוויח מירידת הדולר) הרי שהיום הם עברו לפוזיציית לונג (בה מרוויחים מעליית הדולר). זהו בדיוק השינוי בטעמים שיצרה התערבות בנק ישראל".

עוד הוא אומר כי נגיד בנק ישראל הראה נחישות ולכן המשקיעים מעדיפים ללכת איתו ולא נגדו "המשקיעים לא נלחמים בנגיד אלא הולכים יחד איתו כדי להרוויח. בעבר, המגמה היתה למכור דולרים ולחכות כדי לקנות אותם בחזרה במחיר זול יותר. היום קונים דולרים ומחכים כדי למכור אותם בשער גבוה יותר".

האם מדובר בשינוי לטווח ארוך? "סוחרים הם עם שפועל לטווח קצר שנמדד בדקות או לכל היותר בימים. לפי שעה בנק ישראל גרם לשינוי במסחר לטווח קצר. קשה להגיד אם מדובר בשינוי גם לטווח ארוך יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully