וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשי על הנדל"ן

TheMarker

22.7.2008 / 9:29

בכמה תימכר אחוזה בבוורלי פארק - 4 דונמים, שבעה חדרי שינה ותשעה חדרי אמבטיה? ומי ירוויח ממכירתה? ■ מיהו יקיר תעשיית הנגב? ■ היכן התארחו חברי המשלחת הבריטית שהצטרפו לראש הממשלה גורדון בראון? ■ קצב ממשיך להילחם על האאודי ■ איזה מסיבת



קלסי גראמר, שחקן סדרות הטלוויזיה "חופשי על הבר" ו"פרייזר", מנסה את ידו בשנים האחרונות בשוק הנדל"ן. בשנה שעברה מכר לסלמה הייק ולבעלה המיליארדר פרנסואה-אנרי פינו, מנכ"ל קונצרן האופנה PPR המחזיק בגוצ'י, נכס שאותו רכש בכ-10 מיליון דולר שנה קודם תמורת 13 מיליון דולר - ויש האומרים אפילו 20 מיליון.



כעת מנסה גראמר לעשות מכה נוספת: הוא ואשתו קמיל רכשו בסוף 2007 נכס ב-13.7 מיליון דולר שאותו הם מציעים למכירה כעת תמורת 19.9 מיליון דולר. הזוג גראמר כבר נחל הצלחות בעבר, שהגדולה בהן היתה בבוורלי הילס: ב-2006 מכרו אחוזה בבוורלי פארק תמורת 22 מיליון דולר - שאותה קנו שנתיים קודם ב-17.5 מיליון דולר בלבד.



הנכס הנוכחי הוא אחוזה בסגנון אנגלי כפרי בלב אזור הולמבי הילס שבלוס אנג'לס. שטחו כ-4 דונמים, והוא כולל שבעה חדרי שינה ותשעה חדרי אמבט וחדר כושר ובריכה. גראמר ואשתו עיצבו את הבית מחדש, אך עדיין מפתיע לגלות שערכו עלה ב-6.2 מיליון דולר.



יקיר תעשיית הנגב



עקיבא מוזס, מנכ"ל חברת כימיקלים לישראל, קיבל שלשום את אות יקיר התעשייה בנגב בערב חגיגי להשקת האלבום "60 שנות תעשייה בנגב", שנערך בקיבוץ משמר הנגב. מלבד מוזס, קיבלו את האות 11 יזמים מנהלים ואנשי עסקים אחרים, ובהם אורי ורבר, ממייסדי חברת נטפים, אברהם סרוסי, ממייסדי הקריה למחקר גרעיני בדימונה, דן פרופר, יו"ר חברת אסם, אברהם לבנת, מייסד חברת תעבורה, סטף ורטהיימר, מייסד חברת ישקר, ד"ר פליקס זנדמן, נשיא חברת וישיי, מאיר דור, מייסד ויו"ר חברת ברן, גארי היימן, מנכ"ל ערד תעשיות, אלי הורביץ, יו"ר חברת טבע, צבי צור, ממייסדי מכתשים אגן ולובה אליאב, איש החינוך וחבר כנסת לשעבר.



סר מייקל בישופ לא מפחד מתחרות

קשרי בריטניה-ישראל מתהדקים. שלשום נחת בישראל ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, יחד עם אנשי עסקים מבריטניה בראשות השר למסחר והשקעות, הלורד דיגבי ג'ונס. באותו יום ערכה המשלחת כנס כלכלי בריטי-ישראלי במלון המלך דוד בירושלים. מלבד בראון, אורח הכבוד בכנס היה ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט. בין אנשי המשלחת הבריטית היה סר מייקל בישופ, היו"ר והבעלים של חברת התעופה הבריטית BMI ואחד מהאנשים העשירים ביותר בבריטניה, שבניגוד לכל האחרים, שטסו עם בראון במטוס הרשמי, נשאר נאמן לחברה שלו וטס עמה לישראל.



כשנשאל על כך, הוא צחק ואמר שזה נתן לו הזדמנות מעולה לבדוק את קו תעופה החדש לישראל שהחברה השיקה לפני שלושה חודשים. בישופ גם הפגין חוש הומור כשאפרים פורטיס, בעל חברת Open Sky, הציג אותו ליעל קטן, מנכ"לית בריטיש אירווייס בישראל, שנחשבת למתחרה מספר אחת של BMI בבריטניה, ואמר לה שהוא שמח לפגוש מתחרה "ידידותי".



אתמול נפגשו חברי המשלחת עם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, לארוחת בוקר חגיגית. בארוחה אמר השר ג'ונס כי בתוך חמש שנים יהיה המזרח התיכון הציר שסביבו תנוע הכלכלה העולמית ולכן לישראל יש הזדמנות פז לנצל מגמה זו.



קצב נלחם על האאודי



נשיא המדינה לשעבר משה קצב לא מרפה במאבקו לקבל צ'ופרים מקופת המדינה: קצב הגיש אתמול תלונה נגד החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, שדחה את דרישותיו להעניק לו רכב חדש מסוג אאודי A6 ולשכה מהודרת במגדלי עזריאלי בתל אביב.



קצב אומר באמצעות עורכי דינו שאורן טמן לו פח בכך שהציע לו לשדרג את מכוניתו ולשכור עבורו לשכה, אך לאחר שקצב ביקש להזמין אאודי בצבע שחור ולשכור עבורו לשכה, הודיע לו אורן שהוא ימשיך להשתמש ברכב הוולבו שברשותו ויקבל לשכה באחד ממתקני מינהל הדיור הממשלתי בתל אביב. לחילופין, הציע לו לשכור לשכה פחות יקרה. לשכת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, אישרה את קבלת התלונה ומסרה שהמבקר מעיין בה. ממשרד האוצר נמסר כי החשב הכללי ינהג לפי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה וישתף פעולה עם מבקר המדינה.



כזכור, באחרונה פנה אורן ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וביקש את חוות דעתו בסוגיית ההטבות לקצב. מזוז השיב שלפי הכללים, קצב זכאי לכל התנאים כל עוד לא הורשע בעבירה שיש עמה קלון. בעקבות זאת הודיע אורן: "מינהל הדיור הממשלתי יפעל לאיתור לשכה עבור קצב במסגרת הדיור הקיים או באמצעות שכירת לשכה לטווח קצר על פי הסטנדרטים המקובלים".



אורן הורה למשכן הנשיא, המופקד על העמדת התנאים לנשיא לשעבר, שפעולות הנוגעות לקצב ייקבעו לפרקי זמן קצובים וקצרים ככל שניתן, כדי שיהיה אפשר לבטלם בהתראה קצרה. יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ חיים אורון, טען בתגובה לתלונת קצב: "אין גבול לעזות המצח של קצב. שורש הרע הוא בגמגום של הפרקליטות. העובדה שקצב, אחרי שפרש מעסקת הטיעון, מסתובב כאילו חף מכל אשמה למרות כל מה שקרה, היא שערורייה".



מסיבת העיתונאים שנהפכה למסיבה



איפה אפשר היה לאכול אתמול בראנץ' משובח מעשה ידי השפים חיים כהן ורן שמואלי? בקומה ה-14 של מגדל שלום בתל אביב כמובן. איפה אפשר היה לשמוע את קולו המהדהד של הזמר אבי טולדנו מתפייט על יופיה של יפו? נחסוך לכם את זמן החיפוש בגוגל - התשובה היא: באותו המקום. אל שלושת אלה הצטרפו עשרות אנשי שיווק ונדל"ן שהגיעו למסיבת עיתונאים שקיימו חברות הנדל"ן יורוקום וצמח המרמן לרגל השקת מגדל מגורים יוקרתי שאותו יבנו ברחוב יצחק אלחנן בתל אביב. חבל רק שזמן השאלות שהוקצב לעיתונאים היה קצר יותר מהפזמון בשירו של טולדנו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully