וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: מתחדש לחץ המכירות על הדולר

TheMarker

22.7.2008 / 9:41

מבית ההשקעות נמסר כי הדולר מתקרב לשפל של כל הזמנים אל מול היורו

כעת נסחר הדולר סביב 1.5925 אל מול היורו, סביב הרמות של 106.45 אל מול ה וסביב הרמות של 2.003 אל מול ה.



השפעה שלילית נוספת מקבל המטבע האמריקאי עם חזרתו של הנפט למסלול העליות מאז נגע בשפל של שישה שבועות. סופה טרופית נכנסה לתחומי המפרץ במקסיקו ומאיימת על תפוקת הנפט מהאזור, "עונת הסופות הטרופיות נפתחה ועשויה להיות השפעה על מחירי הנפט לפחות בטווח הקצר", כך מוסר טריידר סחורות בכיר מלונדון.



בבריטניה נסחר השטרלינג תחת לחץ בעיקר אל מול היורו ורושם ירידות זהו היום השני ברציפות. שוק הדיור ממשיך לגלות האטה עם ירידת מחירים של 2% נוספים. דוויד בלאנצ'פלאואר, מקובעי המדיניות בבנק המרכזי באנגליה מסר אתמול כי ההאטה בכלכלת בריטניה עשויה להימשך יותר משנה ועל הבנק המרכזי יהיה להוריד את הריבית מתחת ל-5%. לא כל כך ברור מדוע ממשיך ה-BOE את הקו הניצי לאור הכניסה הכמעט ודאית להאטה כלכלית בחודשים הבאים.



היום העיניים יהיו נשואות לכיוונו של מרווין קינג, הנגיד הבריטי, אנו נרצה לקבל רמזים לגבי המדיניות המוניטרית הצפויה. אם יציג קינג קו מדיניות מתון יחסי וידגיש את הכמיהה להימנע ממיתון כלכלי יש להניח כי יתחיל לחץ מכירות על השטר המלוכני. בקנדה בשעה 15:30 יפורסמו המכירות הקמעוניות, צפיות הכלכלנים מלמדות על האטה במכירות שעשויה להחליש את הדולר הקנדי.



דולר/שקל:



הדולר זינק אתמול בכ-1.3% אל מול השקל שנחלש לשפל של חודשיים. מתרבים הקולות כי הסנטימנט נוטה כעת לטובתו של הדולר ויש המקדימים לומר כי מדובר בהיפוך מגמה. האינפלציה מתמתנת עם פרסומו של מדד המחירים לצרכן הרבה מתחת להערכות, למרות שבחישוב שנתי קצב האינפלציה עדיין גבוה מעל ליעד של 1-3% אין צפייה להעלאות ריבית נוספות בחודשים הבאים על ידי הבנק המרכזי. כעת נסחר הדולר סביב 3.47 אל מול השקל.



נפט:



הנפט, המכונה הזהב השחור, מטפס מעלה מרמת שפל של שישה חודשים על רקע שלושה גורמים עיקריים. נתחיל בסופה טרופית "דולי" המאיימת על יצור הנפט במפרץ מקסיקו, נוסף לכך הלחץ הגיאופוליטי מכיוונה של איראן,יצרנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם המתנגדת להקפאת תוכנית הגרעין וכן חזרתו של השטר הירוק להיחלש כשהוא מתקרב לשפל של כל הזמנים אל מול היורו.



מבחינה טכנית רמת התנגדות משמעותית ראשונה מתקבלת סביב 135 דולר לחבית. כעת נסחר חוזה עתידי על הנפט סביב 132.1 דולר לחבית.



זהב:



המתכת הזהובה רשמה עליות מתונות בעיקרן על רקע העליות במחיר הנפט. כידוע קיים מתאם גבוה בין מחירי האנרגיה לבין הזהב המשמש סוחרים רבים לגידור מפני אינפלציה. "למרות העלייה המתונה הנטייה של הזהב היא לחפש תמיכה סביב 940 דולר בטווח של שבועיים", כך מוסר טריידר סחורות בכיר מלונדון. למרות זאת לטווחים של שלושה חודשים עדיין מתרבות ההערכות כי הזהב יפרוץ את הרף של 1000 דולר ואפילו מעבר ל-1050 דולר לאונקיה. כעת נסחר חוזה עתידי על הזהב סביב 966 דולר לאונקיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully