וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק טוענת: אתר רשתות חברתיות בגרמניה מהווה העתק לא חוקי של האתר

סוכנויות הידיעות

22.7.2008 / 9:40

בתביעה שהגישה נגד האתר הגרמני StudiVZ - דורשת פייסבוק כי הרשת תפסיק לפעול בצורתה הנוכחית

לטענת פייסבוק, האתר הגרמני StudiVZ העתיקה את העיצוב, את היישומים ואת השירותים שמעניק פייסבוק לגולשיו. התביעה, שהוגשה בבית משפט פדרלי בעמק הסיליקון, דורשת כי StudiVZ תפסיק לפעול בצורתה הנוכחית ותעביר לפייסבוק את כל ההכנסות שגרפה עד היום.



"חלק גדול מהצלחתה של StudiVZ נובע מהעובדה שהוא מעתיק ועושה שימוש לא חוקי ברכוש האינטלקטואלי של פייסבוק. אנו דורשים כי StudiVZ יפסיק לפעול כחיקוי לפייסבוק", נאמר בתביעה.



StudiVZ הושקה ב-2005, שנה לאחר שפייסבוק נוסדה ב-2004, בתחילה כרשת חברתית לסטודנטים באוניברסיטת הרווארד. בשנים האחרונות צברה הרשת פופולריות באירופה, לאחר שמפעילי האתר החלו ליצור גרסאות מקומיות למדינות אחרות ביבשת.



פייסבוק עצמה התמודדה באחרונה עם טענות לפיהם מקורה בגניבה, לאחר ששלושה סטודנטים לשעבר מהרווארד טענו, כי הרעיון להקמת הרשת החברתית הפופולרית היה שלהם. הסטודנטים, האחים קמרון וטיילר וינקלווס ודיווה נארנדרה, למדו יחד עם מייסד פייסבוק מארק צוקרברג בהרווארד וטענו כי שכרו את שירותיו ליצירת רשת חברתית עבור התלמידים בקמפוס, אך צוקרברג עיכב את הפרויקט והחל לפתח את פייסבוק לפי רעיון דומה.







בחודש שעבר חשפה חברת המחקר קומסקור נתונים לפיהם פייסבוק הצליחה, לראשונה בתולדותיה, לעקוף את מייספייס ולהפוך לרשת החברתית הגדולה בעולם במונחי משתמשים. לפי נתוני קומסקור 115 מיליון מבקרים ייחודיים ביקרו בחודש אפריל בפייסבוק, פי שלוש יותר מאשר בחודש המקביל ב-2007. מייספייס, שמספר המבקרים הייחודיים שלה נותר ללא שינוי באפריל קרוב ל-115 מיליון, נותרה לפי הנתונים הרשת החברתית הפופולארית בארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully