וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל בישופ, בעל השליטה ב-bmi: "אי אפשר להוזיל את כרטיסי הטיסה"

זוהר בלומנקרנץ

22.7.2008 / 9:02

מייקל בישופ מאמין שבטווח הארוך יתגבר הענף על התייקרות הדלק ותוקף את המדיניות הישראלית המגינה על חברות התעופה המקומיות ■ "מחיריהם של כרטיסי הטיסה צריכים לשקף את המצב בענף - מחיר הדלק הסילוני עלה ביותר מ-100%"



"שוק התעופה לישראל אינו התחרותי ביותר", אומר סר מייקל בישופ - היו"ר ובעל השליטה ב-British Midland, החברה האם של חברת התעופה bmi. "יש שווקים קשוחים יותר - למשל הנתיבים לצפון אמריקה".



במארס האחרון החלה bmi לטוס בקו לונדון-נתב"ג. השבוע בא בישופ לישראל כחבר במשלחת אנשי העסקים וההשקעות הבכירים מבריטניה המלווה את ראש הממשלה הבריטי, גורדון בראון.



בישופ מביע אופטימיות באשר למשבר שאליו נקלע ענף התעופה העולמי בעקבות הזינוק במחירי הדלק. "אני ותיק בתעשיית התעופה, ואין זה המשבר הרציני הראשון שאני חווה", הוא אומר. "אולי המנהלים הצעירים, המאכלסים כיום את חברות התעופה ועומדים בראשן, מתרגשים מהמתרחש ומודאגים; לי יש מספיק ניסיון כדי לא להיות מזועזע. אני משוכנע כי תעשיית התעופה תשרוד גם הפעם".



ההרגשה בענף היא שמשבר מסוג זה, עם מחירי דלק כה גבוהים, לא חווינו עד היום, אפילו לא אחרי ה-11 בספטמבר.



"לא מדויק. ב-73' (על רקע מלחמת יום הכיפורים; ז"ב) היינו במצב קשה לא פחות. הדלק התייקר בשיעור דומה לזה שאנו רואים כיום".



כיצד ישפיע המשבר על הענף?



"יהיו חברות תעופה שיקרסו; חברות תעופה יפסיקו לפעול כבר מעונת החורף הקרובה. יהיו שיתופי פעולה בין חברות תעופה שונות. זה תהליך נורמלי בעסקים. הוא מאפיין גם תעשיות בתחומים אחרים שנקלעו למשבר".



אתם בוחנים אפשרות לשיתוף פעולה עם חברות ישראליות?



"בקו לישראל, אל על ובריטיש איירווייס הן המתחרות שלנו. אני לא חושב שנשתף עמן פעולה. התחרות טובה לעסקים".



"החברות צריכות להרוויח"



כיצד אתם מתחרים בקו לנתב"ג?



"אנו משתדלים להגדיל את נתח השוק שלנו. אני מתחרה באמצעות המוצר שאני מציע ורמת השירות. לוח זמני הפעילות שלנו בקו לישראל מאפשר להציע זמני המראה ונחיתה נוחים, בייחוד לאנשי עסקים, וטיסות המשך נוחות".



ומה באשר למחירי הכרטיסים?



"מחיריהם של כרטיסי הטיסה צריכים לשקף את המצב בענף. מחיר הדלק הסילוני עלה ביותר מ-100%. אי אפשר להימלט מהמשבר בשוק הנפט. אי אפשר להוזיל את הכרטיסים. חברות התעופה צריכות להרוויח כדי להמשיך להתקיים. הכוונה היא שמחיריהם של הכרטיסים יישארו קבועים - ואולם הדבר תלוי במה שיתרחש בחצי השנה הקרובה".



האם אתה מעריך שיכול להיווצר מצב שבו כרטיסי הטיסה יהיו כה יקרים, עד שהציבור יפסיק לטוס?



"לדעתי, לא מחירם של כרטיסי הטיסה הוא הבעיה, אלא מצבו הכלכלי של ציבור הנוסעים. בתקופות של שפל כלכלי הציבור עושה חשבון של סדר עדיפות - אם לטוס, ולאן".



מהי המשמעות של מחיר הדלק לגבי הקו שלכם לישראל? אתה מתכוון לצמצם את מספר הטיסות השבועי לישראל?



"לא. איני יכול לרדת מתחת לטיסה יומית. זה המינימום שאני חייב כדי להתחרות בקו מלונדון לישראל. בעתיד אני רוצה להכפיל את מספר הטיסות השבועי לישראל ולבצע שתי טיסות ליום - אך בשלב זה אצטרך להמתין ולראות כיצד נעבור את עונת החורף הקרובה".



כיצד משפיע המצב בענף על יצרני המטוסים?



"בואינג ואיירבוס מתקשות לעמוד במועדי האספקה של מטוסי העתיד שלהן. חברות התעופה יצטרכו להמשיך להשתמש בצי המטוסים המתיישן; מאידך, הן לא יהיו חייבות להשלים את התשלומים על המטוסים שהזמינו, ויוכלו להישאר עם מלאי מזומנים עוד שנתיים לפחות".



מהו החזון שלך לפיתוח קו התעופה בין ישראל לבריטניה?



"נחכה להתאוששות במצב הכלכלי, אך הייתי רוצה לראות פתיחה של השמים לתחרות. המדיניות של ארצי היא בכיוון של ליברליזציה, ואילו בישראל יש הגנה על חברות התעופה המקומיות. אין לכך מקום. לא צריך להגן עליהן - כשם שאין מגינים, למשל, על שוק המכוניות. עם זאת, אני מבחין בתחילתו של שינוי אצלכם. כשמתחילים בליברליזציה - ברגע שמוציאים את השד מהבקבוק - אי אפשר לעצור".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully