וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: השקעה בפלסאון נראית כהזדמנות אך עדיף לחכות לתוצאות הרבעון השני

TheMarker

22.7.2008 / 10:51

בבית ההשקעות מציינים כי הרבעון הראשון תפס את החברה לא מוכנה

רקע:



החברה עוסקת בפיתוח, יצור ושיווק מוצרים טכניים מחומרים פלסטיים בעיקר, בשני תחומי פעילות עיקריים: אביזרי חיבור לצנרת ומוצרים לענף הלול.
כ-90% ממכירות החברה הן ליצוא, כאשר השווקים העיקריים בהם פועלת החברה: אירופה, אוסטרליה, דרום אפריקה, ברזיל (בתחום הלולים) וישראל.



תחום אביזרי החיבור לצנרת: תחום זה היווה כ-75% מסך פעילות החברה ב-2007.
אביזרי החיבור לצנרת פוליאתילן מיועדים להובלת מים לשימושים עירוניים ובינעירוניים, לשימושים חקלאיים ותעשייתיים, לשימוש במכרות, לשימוש להובלת מים ברשתות תשתית ולהעברת קווי תקשורת והובלת גז. אביזרי חיבור מפי.וי.סי מיועדים גם כן להובלת נוזלים לשימושים תעשייתיים, עירוניים ובינעירוניים ולצרכים חקלאיים.
לקוחות החברה בתחום הינן: חברות מים וגז בינלאומיות, רשויות, קבלני תשתיות ותקשורת ורשתות שיווק.



תחום מוצרים לענף הלול: תחום זה היווה כ-17% מסך פעילות החברה ב-2007.
מוצרי החברה בתחום כוללים מערכות שונות לאספקת מים טריים לעופות בלולים וכן מערכות האבסה מסוגים שונות לעופות. בשנת 2007 הרחיבה החברה את פעילותה בתחום גם למוצרים בתחום של בקרת האקלים ללולים באמצעות חברת הבת בברזיל וכן נכנסה לתחום אספקת מכלולי ציוד ללולים.



תחומים נוספים: בנוסף עוסקת החברה בפעילויות אחרות שהינן בעלות היקפים קטנים: מוצרי סניטציה (מיכלי הדחה), חממות לצמחי נוי ופיתוח וייצור מכשירי בדיקה לתעשייה.



דוחות כספיים:



ברבעון הראשון של 2008 הסתכמו מכירות החברה ב-235 מיליון שקל לעומת 216 ברבעון מקביל, עלייה של 8.5%. זאת, בעיקר עקב גידול ריאלי בכמות המוצרים, כאשר מאידך ירידת שער החליפין של המטבעות בו מוכרת פלסאון אל מול השקל פגעה בתוצאות. את עיקר הפגיעה ראינו הרבעון ברווחיות, כשהרווח הגולמי הסתכם ב-85.4 מיליון שקל (36.3% מהמכירות) בהשוואה ל-96.5 מיליון שקל (44.5%) ברבעון מקביל. הקיטון בגולמי נבע מעלייה במחירי התשומות ששחקה את הגולמי ב-5%, השפעת שחיקת שער החליפין שחקה את הגולמי ב-2% (אך יצרה הכנסות מימון מאידך) והשפעות חד פעמיות בגין מערכת ERP וירידה בפעילות חברת הבת ריאון (תחום האחרים).



התפתחויות אחרונות וראייה לעתיד:



? רכישת חברה בארה"ב- בסוף מארס השנה רכשה החברה 77% מחברה פרטית בארה"ב, IPF. החברה עוסקת ביצור מחברים במידות גדולות ובשיטות שונות, והיא צפויה לשמש כזרוע שיווקית של קו המחברים שפלסאון מייעדת לשוק האמריקאי. החברה הנרכשת תסיים את השנה עם מכירות של 70-80 מיליון שקל (אך תאוחד רק מרבעון שני).



? חומרי גלם- חומרי הגלם הפלסטיים העיקריים של החברה הינם פוליאתילן ופרופילן. אלו, מושפעים ממחירי הנפט ועלו בצורה ניכרת בתקופה האחרונה. החברה, לא הייתה ערוכה לעלייה החדה, ואת הפגיעה ראינו בתוצאות הרבעון הראשון. החברה החלה בביצוע העלאות מחירים ללקוחותיה אך הדבר לוקח זמן.



? יש לציין, כי חברה חשופה למשבר הכלכלי בעולם, שכן במצב של האטה כלכלית יש פחות פרויקטים של החלפת תשתיות, רגישות גבוהה למחיר וכולי. כרגע, החברה לא מרגישה האטה במכירות (ברבעון הראשון, כאמור, הייתה עלייה כמותית בתחום בצנרת של כ-10%). החברה עובדת על פיתוח שיאפשר הוזלת מחיר המוצרים.



לסיכום, אפשר לומר שהרבעון הראשון של השנה תפס את החברה לא מוכנה מספיק, כאשר החברה לא ידעה לכמת את ההשפעות השליליות של חומרי הגלם ומט"ח על פעילותה. כיום, החברה נסחרת במכפיל 7.5 לשנת 2008 ומכפיל 6 לשנת 2009, כך שמבחינה כלכלית נראה שמדובר בהזדמנות. אולם, לאור העובדה שההשפעות השליליות על תוצאות הרבעון הראשון נמשכו, וחלקן אף התגברו ברבעון השני (ירידת היורו הייתה פחות דרמטית ברבעון הראשון), בבית השקעות מיטב מעדיפים להמתין לתוצאות הרבעון השני ולראות כיצד החברה מתמודדת עם בעיות אלו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully