וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העשירים הפסיקו לקנות, והחברות האמריקאיות בבעיה

22.7.2008 / 11:18

אמריקן אקספרס לא לבד: תאגידי הענק האמריקאיים חשים את התרחבות המשבר לשכבות המבוססות, ומזהירים לגבי תוצאותיהם

המצוקה ההולכת ומעמיקה של הצרכנים האמריקאים מתחילה לנגוס בצורה משמעותית ברווחי התאגידים בארה"ב. כמה חברות גדולות שמתבססות על צריכה פרטית – בהן חברת האשראי אמריקן אקספרס, יצרנית המקינטוש והאייפוד אפל וחברת השיט רויאל קאריביאן – פרסמו אתמול בערב אזהרות לגבי תוצאותיהן. השכיחות של האזהרות עשויה ללמד כי משבר האשראי בארה"ב יוצא במהירות מתחומי הדיור והבנקאות וחודר לתאגידים האמריקאיים הכי מרכזיים.

"ניתן להבין מדוע הצרכנים האמריקאים חוששים להוציא כסף, נוכח הנסיבות – החולשה בשוק הדיור, מחירי הדלק הגבוהים, שוק המניות שנופל וחוסר ודאות תעסוקתי", אומר בריאן גנדרו, משקיע ניו יורקרי. "ייתכן שאפילו נראה מיתון בהשפעת התנהגות הצרכנים".

הקושי והתסכול בעקבות מחנק האשראי והתמוטטות מחירי הבתים בשנה האחרונה היו בעיקר נחלתם של אנשים בעלי הכנסה בינונית ונמוכה. ואולם הודעות החברות מאתמול שיקפו התרחבות של הפחדים. בכירים באמריקן אקספרס אמרו כי אפילו לקוחות עם היסטוריית אשראי יציבה ומוצקה נתקלו בקשיים, וגם בעלי האמצעים העדיפו במקרים מסוימים לוותר על הוצאות לא הכרחיות.

החדשות הרעות הגיעו ביום שני ממגוון רחב של מגזרים והעלו חששות לגבי עוצמתם של שניים מהאירועים הצרכניים הגדולים ביותר הצפויים השנה – החזרה לבית הספר, וחגיגת הקניות המסורתית של סיום השנה. "אם מסתכלים על מחירי האנרגיה ודברים כגון אלה, זה לא מפתיע שהצרכנים היו זהירים", אומר סובוד קומאר, משקיע מטורונטו. "זהו מתז מים קרים על התיאוריה שגורסת כי ההכנסות ישובו לעלות במהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully