וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק לפיתוח אסיה: מחירי המזון יישארו ברמתם הנוכחית ויכבידו על צמיחת כלכלות השווקים המתעוררים

סוכנויות הידיעות

22.7.2008 / 11:28

הבנק לפיתוח אסיה הוריד את תחזית הצמיחה שלו לשווקים המתעוררים באזור ל-7.6%

בדו"ח התקופתי שלו על כלכלות אסיה, הזהיר הבנק כי למרות שעליות קודמות במחירי המזון היו מחזוריות וזמניות בלבד, מחירי המזון הגבוהים כיום נובעים משינויים קבועים ברמת הביקוש והתפוקה העולמית.



"הפעם נראה שהעלייה במחירים נובעת מעלייה מתמשכת בביקוש, במיוחד מכלכלות מתעוררות בעלות קצב צמיחה מואץ, המעידה על כך שמדובר בשינוי מבני וקבוע", נאמר בדו"ח.



הבנק לפיתוח אסיה הוריד את תחזית הצמיחה שלו לכלכלות המתפתחות באסיה לשנת 2009 ל-7.6%. הבנק הזהיר כי הצמיחה עשויה להיות נמוכה עוד יותר אם האינפלציה תואץ בשיעור גבוה מהצפוי או אם ההאטה הכלכלית בארה"ב תחריף. הבנק צופה כי הצמיחה של כלכלת סין תאט ל-9.9% ב-2008, ול-9.7% בשנה הבאה, לעומת צמיחה של 11.4% ב-2007.



הצמיחה הכלכלית המואצת של מדינות אסיה, ציין הבנק, הובילה לעלייה חדה בביקוש למזון בעקבות הגידול בשכר הממוצע ובצריכה הפרטית. מאז שנת 2000 רשמו כלכלות אסיה צמיחה שנתית ממוצעת של 7.4%. העלייה החדה בביקוש למזון באסיה הגיעה דווקא בתקופה שבה תפוקת המזון נמוכה או צומחת באיטיות ואינה מסוגלת לענות על הביקוש הגובר.



סיבה נוספת לעלייה במחירי המזון, לפי הדו"ח, היא העלייה בייצור דלקים ביולוגיים על אדמות חקלאיות שיועדו בעבר לייבולי תירס ומוצרי מזון אחרים, והגבלות על יצוא המזון שהוטלו על ידי מדינות כמו סין, וייטנאם ותאילנד. משום שהמסחר באורז מקיף רק כ-10% מתפוקת האורז העולמי, כל דיווח על שיבוש באספקה או ירידה בתפוקה הוביל באופן מיידי לעלייה במחירים, לפי הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully