וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הדיור הציבורי יוצא לדרך: גובה ההנחה המקסימלית למשפחה בפריפריה יגיע ל-90%

צבי זרחיה

22.7.2008 / 14:39

ההצעה אושרה לאחר מו"מ אינטנסיווי בין הח"כים כהן ומרציאנו ובין האוצר, שהתנגד למכירה לפי מרכיב ותק

על פי ההצעה, דירות הדיור הציבורי יוצעו למכירה בהנחות גדולות, כאשר ההנחה לדיירים תחושב ע"פ מרכיב של ותק מגורים בדירה (כשליש מן ההנחה) וע"פ מרכיב של מספר נפשות בדירה (כשני שליש מן ההנחה).



במו"מ שנערך בין מציעי החוק ויו"ר הקואליציה ח"כ יואל חסון (קדימה) לבין משרד האוצר סוכם שההנחה המקסימלית תעמוד על 67% לזוג במרכז הארץ.



סלע המחלוקת בין המציעים לבין האוצר נסב על גובה ההנחה המקסימלית, כאשר האוצר לא הסכים לתת הנחה העולה 50% ממחיר הדירה, ואילו הח"כים נטו להתפשר על הנחה בגובה 75% יחסית ל-90% הנחה בהצעה המקורית.



כמו כן, יינתנו הנחות משתנות על פי איזור גיאוגרפי (מרכז הארץ או פריפריה), על פי מספר הנפשות בדירה ועל פי וותק המגורים בדירה. כך, גובה ההנחה המקסימלית למשפחה בפריפריה יגיע ל-90%, ובמרכז הארץ ל-82.5%.



כהן ומרציאנו ציינו שהבשורה העיקרית של החוק יחסית למצב הקיים היא ההתחשבות במרכיב הוותק, שיביא לכך שזוג מבוגר שילדיו עזבו את הבית והוא בעל ותק של 30 שנה בדיור הציבורי יזכה להנחה של 67% ממחיר הדירה.



הצעת החוק גם כוללת הקצאה של 75% מהכסף שייכנס ממכירת הדירות באופן ייעודי לפתרונות דיור כגון רכישת דירות לנכים, הגדלת מלאי הדירות בדיור הציבורי ושיפוצים. 25% מההכנסות יוקצו לשימושים אחרים בתחום הדיור, שאינם בתחום הדיור הציבורי, כגון שיקום שכונות.



חסון, שהוביל את הפשרה, התחייב בוועדה כי אם מכירת הדירות לא תחל באופן מיידי כאמור, הקואליציה תתמוך בכניסת החוק לתוקף באופן מיידי, במקום בעוד שנתיים.



ההצעה אושרה לאחר משא ומתן אינטנסיבי שהתנהל בימים האחרונים בין הח"כים רן כהן ומרציאנו ובין נציגי משרד האוצר, אשר עד הרגע האחרון נותרו איתנים בהתנגדותם למכור את הדירות על פי מרכיב הוותק.

כהן אמר בתום הדיון כי מדובר ב"בשורה לדיירי הדיור הציבורי, אשר חיים זה עשר שנים בטלטלה ובחוסר וודאות. זוהי חקיקה בעלת חשיבות חברתית עליונה, ותיקון אמיתי לקראת סוף ימיה של הכנסת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully