וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד ענק של וואקוביה ודו"חות מאכזבים של אפל ואמריקן אקספרס עשויים לשלוח את וול סטריט לירידות

שמואל שוסטר

22.7.2008 / 15:54

סנדיסק קורסת ב-15% לפני הפתיחה בעקבות הפסד רבעוני; טבע עשויה למחוק מיליארד דולר בעקבות רכישת באר



הפסדי ענק של וואקוביה, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, ושל יצרנית השבבים סנדיסק, יחד עם דו"חות מאכזבים של חברות ובראשן אמריקן אקספרס ואפל משרים אווירה שלילית על השווקים של וול סטריט ועשויים לשלוח את יום המסחר לירידות שערים עם פתיחת המסחר.







אמש ננעל המסחר בירידות שערים קלות. נאסד"ק ירד ב-0.1% ל-2,280 נקודות, דאו ג?ונס איבד 0.3% ל-11,467 נקודות ו-S&P 500 השיל כ-0.1% ל-1,260 נקודות.



משבר המשכנתאות ממשיך לתת את אותותיו. בוחנים מהבנק הפדרלי והחשב הכללי של משרד האוצר בארה"ב (OCC) - המפקח על הבנקים הלאומיים מטעם המשרד - החלו לבדוק את ספרי החשבונות של ענקיות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי (סימול FNM) ופרדי מאק (סימול FRA). זאת לאחר שהפסדי הענק שרשמו בעקבות משבר האשראי עוררו חששות בנוגע למצב הנזילות שלהן.



ענקית כרטיסי האשראי האמריקאית אמריקן אקספרס (סימול AXP) תיסחר על רקע ירידה של 38% ברווחיה ברבעון. מקורה של הירידה בהפרשות שביצעה החברה כדי לכסות על חדלות פירעון של לקוחותיה ובשל ירידה ברמת השימוש בכרטיסי אשראי אצל לקוחותיה. רווחי החברה הסתכמו ב-653 מיליון דולר או 56 סנט למניה לעומת רווח של 1.057 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007.



למרות שדיווחה על זינוק של 31% ברווחיה ברבעון השלישי של שנת הכספים של החברה, מעל לתחזיות האנליסטים, נופלת מנייתה של ענקית המחשבים בכ-10% לפני פתיחת המסחר לאחר שמסרה תחזית נמוכה מהערכות האנליסטים לרבעון הרביעי של 2008. מקורו של הגידול בהכנסות במכירות חזקות של מחשבי מקינטוש ונגני אייפוד.



בנק וואקוביה (סימול WB), הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, צפוי להיסחר על רקע הפסד של 8.7 מיליארד דולר. מוקדם יותר הודיע הבנק כי ייצא הבנק מתחום המשכנתאות הסיטוניות החל מ-25 ביולי. לפי הודעת הבנק, בסוף החודש יפסיק וואקוביה להציע משכנתאות באמצעות מתווכים. בכך יצטרף הבנק לחברות הלוואה אחרות אשר יצאו מעסקי המשכנתאות בסיטונות, שנחשבים בעלי סיכון. בנק אוף אמריקה יצא מעסקי משכנתאות הסיטונות לפני מספר חודשים.



מנייתה של יצרנית שבבי הזיכרון סנדיסק (סימול SNDK) קורסת בכ-15% לפני פתיחת המסחר לאחר שהחברה דיווחה על הפסד רבעוני של 67.9 מיליון דולר בהשוואה לרווח של 28.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-1% ל-816 מיליון דולר.



, יצרנית התוכנות לאבטחת המחשבים תיסחר על רקע פרסום דו"חותיה לרבעון השני של 2008. החברה דיווחה על הכנסות של 199.6 מיליון דולר ברבעון לעומת 176.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 13%. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 79.2 מיליון דולר או 36 סנט למניה בהשוואה ל-69.5 מיליון ברבעון המקביל.



מנייתה של , ספקית פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לרשתות אלחוטיות, זינקה אמש בכ-14% לאחר שדיווחה על עלייה של 47.9% בהכנסות החברה. הכנסות החברה גם הראו עלייה של 17% מהרבעון הקודם.



רכישת באר על ידי ממשיכה לרכז עניין. על פי הערכות, תבצע החברה מחיקה חד פעמית בהיקף של מיליארד דולר עם השלמת הרכישה של חברת באר בגין מחקר ותהליך - כך העריך גרג גילברט, אנליסט בבנק ההשקעות מריל לינץ'. לדבריו, ההפרשה נעשית על פי תקינה חשבונאית אמריקאית שהתוקף שלה הוא עד סוף 2008.



טלוקיישן, באמצעות החברה הבת שגריר, הודיעה היום כי תספק שירותי דרך ברומניה בהיקף של 2 מיליון יורו למשך שנתיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully