וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הבנקים בתגובה להצעת החוק להורדת העמלות: "החוק חוצה כל קו אדום ושובר גבולות"

טל לוי

22.7.2008 / 16:49

באיגוד הבנקים זועמים על הצעת החוק שתאפשר לכל לקוח לבצע 4 פעולות בסיסיות בחודש ללא עמלה

ועדת הכלכלה אישרה העלאה לקריאה ראשונה של הצעת חוק לרפורמה חדשה בסל העמלות הבנקאיות. לפי ההצעה, לקוח פרטי ועסקים קטנים שיבצעו ארבע פעולות ראשונות בחודש לא יחוייבו בתשלום עמלה כך שתשלום העמלות ייגבה החל מהעמלה החמישית בחודש.



פרל הוסיף כי "במקרה של החוק הקיים הוחלט שהציבור, באמצעות נציגיו בכנסת יקבעו את המחירים. אין שום הבדל בין קביעת מחיר היום של עמלות בנקאיות באמצעות פוליטיקאים לבין קביעת מחירו מחר של ליטר דלק בכנסת, של דקת שיחה בטלפון, או את מחיר הקולה. אין דרך טובה מזו להפוך אותנו לאלבניה".



הרעיון להצעת החוק נולד בעקבות הרפורמה המאכזבת שפירסם הפיקוח על הבנקים בחודש האחרון. הרפורמה החדשה בתחום העמלות מבטלת את עמלת השורה בסך 1.22 שקלים ומחלקת את גביית העמלות לכמה קבוצות: עמלת ביצוע פעולה מול פקיד, עמלת ביצוע פעולה בערוץ ישיר (אינטרנט, מכונה אוטומטית) וכן עמלות אחרות.



האכזבה מהרפורמה נובעת מכך שלעומת התשלום הקודם בסך 1.22 שקלים, קבעו הבנקים עמלות גבוהות יותר. כך למשל בפעולה בערוץ ישיר גובים הבנקים 2.9-1.35 שקלים ואילו על פעולה המתבצעת מול פקיד (הפקדת צ'ק או מזומן) גובים הבנקים 6.8-5.5 שקלים - כולם סכומים גבוהים בהרבה לעומת העמלה הקודמת.



המפקח על הבנקים הנחה אתמול כי אזרחים ותיקים ובעלי מוגבלויות יוכלו לבצע ארבע פעולות מול פקיד במחיר של פעולה בערוץ הישיר. הסיבה לכך היא שבפיקוח על הבנקים בדקו ומצאו כי אוכלוסיות אלה מבצעות ארבע פעולות בחודש בממוצע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully