וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיי טקיסטים מורידים את הרגל מדוושת הגז

דורון שלו

22.7.2008 / 16:32

גם המגזר הכי עשיר ומדושן בישראל לא נשאר אדיש לעליית מחירי הדלק. ראיון עם נועם קום יו"ר פורום נוהגים היי טק על ניסיונות לחסוך

מגזר ההיי טק הוא אמנם המגזר העשיר בישראל וכזה שידוע בפינוקים לו זוכים עובדיו. ההטבה הבולטת שמציעות החברות בשוק הטכנולוגיה הישראלית (לצד המשכורות השמנות) היה לאורך השנים רכב חברה. אולם כיום גם מגזר זה מרגיש את נחת זרועו של מחיר הדלק והניסיון לשנות את תרבות הנהיגה של העובדים עובר להילוך גבוה.

"אנחנו קוראים לעובדים 'בואו תהיו שותפים'". אומר נועם קום יו"ר פורום נוהגים היי טק שמאגד בתוכו את חברות ההיי טק הגדולות, דוגמת אמדוקס, קומברס, מוטורולה, מטריקס ואינטל.

לדבריו "אנחנו נוקטים בגישה של של פנייה לראציונל ולא דרך גזרות.פונים לקומנסנס של העובד תוך ציפייה שיבין שהמצב השתנה. מחירי הדלק עלו מתחילת השנה בכ-18% וזה דורש טיפול".

מה אתם עושים בפועל בכדי שהעובדים יפחיתו את צריכת הדלק?

"ברמה הראשונית, פנינו לעובדים בבקשה להפחית את כמות הנסיעות והקילומטראז' שהם עושים. בחברת מטריקס בה אני עובד, אנחנו מתחילים להפעיל שיטה של הוצאת דו"ח חודשי לכל עובד עם נתוני צריכת הדלק שלו בכדי להגדיל את המודעות לנושא ובכדי ליצור מעקב. מלבד זאת אנו מציעים לעובדים תגמול כספי בגובה של 50% מההפחתה. אם בממוצע העובד צורך 250 ליטר בחודש והוא מצליח להפחית 60 ליטר - נזכה אותו בסכום ששווה ל-30 ליטר".

לדברי קום, "לאור העובדה שבחודשים האחרונים כל תחילת חודש הדלק מתייקר בעוד כמה אחוזים, ביקשנו מהעובדים למלא דלק ביום האחרון של החודש ובכך להמנע מתשלום ההתייקרות. בכדי לעודד אותם אנחנו מגרילים ארוחות בין העובדים וזה בהחלט עובד. בחודש האחרון תדלקנו במעל 20 אלף ליטר.

"מלבד זאת אנחנו נוקטים בפעולות נוספות שמטרתן לשנות את תרבות הנהיגה של העובדים, כמו התאמת סוג המכונית לצורך של העבודה, מתחילים לחבר בין עובדים שגרים על אותו ציר בכדי שיתארגנו לנסוע ביחד לעבודה ויש כבר כאלה שהתחילו לעשות את זה. המטרה שיבואו פחות בודדים".

איך מגיבים העובדים לצעדים שאתם נוקטים?

"קום: "התגובות הן טובות, אין התמרמרות. אבל אנחנו עדיין בשלבים ראשונים".

מה הקילומטראז' השנתי שעושה רכב בהיי טק?

קום: "במטריקס הממוצע הוא של 25 אלף קילומטר בשנה לעובד. מדובר בכ-3000 ליטר בשנה. בהנחה שמכונית 1600 סמ"ק צורכת 1 ליטר ל-10 קילומטר, העלות היא של 1750 שקל לחודש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מה לגבי נושא ה"קאר פול"?

קום: "גם זה נושא שאנחנו מתחילים לקדם. המטרה ב"קאר פול" היא לנסות ולחבר בין עובדים מחברות שונות דרך אתר אינטרנט. כרגע אנחנו בפיילוט של זה"

ההיי טק נוסע בליסינג. איך הדלק משתלב בחישובי העלות שלכם?

קום: "עליית מחירי הדלק שינתה את האיזון ביחס השכירות - דלק. כיום, מחיר השכירות מהווה 56% והדלק 44%. במטריקס יש צי של 1600 רכבים שצורכים 400 אלף ליטר בחודש. אנחנו מקווים להגיע לחיסכון חדשי של 10% בעזרת הפעולות שאנו נוקטים".

יש צעדים שהיית נוקט ברמה הציבורית, מעבר להיי- טק?

קום: "צריך לשנות את תרבות הנהיגה בישראל. הייתי מציע להכריז על יום בשבוע כיום שבתון למכוניות. יום אחד שבו אסור לרכב לנסוע. זה יחסוך בדלק ובפקקים. המדינה בדרך להיסתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully