וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ללא פסק מבית דין רבני: סרבן גט עלול להיות מחויב בפיצויים לאשתו

נורית רוט

22.7.2008 / 18:12

השופט: בבדיקת זכותה האשה לפיצויים אין מקום לבדיקה האם חויב הבעל בגט אם סירב לבקשת האשה



בית המשפט לענייני משפחה בירושלים חייב אתמול בעל סרבן גט לפצות את אשתו בסכום של 550 אלף שקל בגין הסבל שנגרם לה מאי קבלת גט, וקבע כי ייתכן שסירוב גט יזכה את האשה בפיצוי גם במקרים שבהם אין פסק דין של חיוב גט.



בני הזוג היו נשואים תשע שנים עד שב-98' הגישה האשה תביעת גירושים לבית הדין הרבני, ובהמשך עזבה את הבית עם ילדיה על רקע של התעללות מינית ופיסית. ביוני 2006 הוציא בית הדין הרבני הגדול פסק דין המחייב את הבעל במתן גט לאשה. למרות זאת סירב הבעל לתת לאשה גט עד היום.



האשה תבעה את הבעל, באמצעות עו"ד סוזן וייס, בטענה כי היא זכאית לפיצוי בגין הנזקים הכספיים והנפשיים שנגרמו לה, המסתכמים בכ-1.8 מיליון שקל לפחות. הבעל, שיוצג על ידי עו"ד יעקב שמשי, טען כי סירובו לתת את הגט נעוץ ברצונו לשלום בית וכי מטרת התביעה היא ליצור לחץ כספי עליו כדי שיסכים לתת את הגט.



השופט בן ציון גרינברגר קבע כי האשה זכאית לפיצויים מהבעל בגין סירוב הגט. לדבריו, הבעל הפר באופן בוטה את חובתו לציית להוראות בית הדין הרבני. בנוסף, קבע השופט כי סירוב הבעל למתן גט במקרה זה הוא מעשה בלתי סביר שאף גרם נזק נפשי חמור לאשה, והתנהגות זו לדבריו מהווה רשלנות המזכה גם היא את האשה בפיצוי.



השופט הוסיף כי גם במקרים שבהם אין חיוב גט מצד בית הדין, ניתן יהיה לקבוע שהאשה זכאית לפיצוי עבור הנזק שנגרם לה מרשלנות הבעל, מעצם סירובו לתת לה את הגט המיוחל. לדבריו, "בבוא בית המשפט לבדוק את זכותה של האשה לפיצויים בגין עוולת הרשלנות, אין מקום לבדיקה האם חויב הבעל בגט או לא אם אכן סירב לבקשת האשה, ואם סירובו היה מוצדק והאם היה צפוי שסירובו יגרום נזק".



השופט חייב את הבעל בפיצוי בסך 450 אלף שקל, וב-100 אלף שקל נוספים עבור פיצויים מוגברים. הבעל חויב בהוצאות ושכר טרחה בסך 20 אלף שקל.



(תמ"ש 6743/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully