וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן פתרון למשבר ביחסי העבודה באל על: נציגות העובדים אישרה חזרה למיתווה הסכם עבודה קיבוצי

זוהר בלומנקרנץ

22.7.2008 / 18:38

הנהלת אל על: עד לרגע זה לא נחתם הסכם בין הצדדים, עקב סירובה המתמשך של נציגות העובדים לחתום על הנוסח

מדובר במענק בגובה של 3% מ-Card 1 (משכורת הבסיס של עובדי החברה) לכלל העובדים, לכל אורך שנת 2007 צמוד ונושא ריבית כחוק, וכן תוספת שכר של 3% מ-Card 1 מתחילת 2008, בכפוף לרווח העולה על 10 מיליון דולר ב-2007.



קודם להחלטה הפיצה מועצת העובדים מסמך פנימי בין עובדי אל על, לפיו "עד לתחילת כהונתו של המנכ"ל, חיים רומנו, המניה של החברה הציגה גרף עליה, אשר בשיאו היה שערה 4.17 שקלים (30/12/2004) ביום כניסתו של רומנו לתפקידו היה שערה 3.58 שקלים. כיום שער המנייה עומד על 1.27 שקל".



"אנו מניחים, כי בימים הקרובים ישלח רומנו איגרת מטעמו, בה יסביר על הסביבה הקשה בה מתמודדת החברה, לדוגמה מחיר הדלק העולה ושער דולר היורד. נבקשכם לזכור מספר עובדות: הופרטנו עם הסכם
עבודה קיבוצי - והחברה הרוויחה. בתקופות הנהלה אחרות החברה הרוויחה. גם היום החברה פוצחת במסע רכש בהיקף של כ-450 מיליון דולר. העלאת מחיר הכרטיס מקזזת את עלות הדלק והשער".



בסיום המסמך נכתב כי "איננו מחפשים מלחמות. אנחנו הנכס העיקרי של החברה ומקום העבודה חשוב לנו יותר מאשר להנהלת החברה. יחסי עבודה צריכים להיות מושתתים על הגינות ולא נוכלות. אי אפשר רק לקחת - צריך גם לתת. כאשר חברת אל על היתה ברווחים, היא בחרה לחלק את עיקר רווחיה בקרב אנשי שלומה ואת המעט הנותר חילקה בין עובדיה".



מחברת אל על נמסר בתגובה, כי "הנהלת אל על רואה בחומרה כל ניסיון של נציגות העובדים לפגוע במאות אלפי נוסעיה, במיוחד בשיא עונת הקיץ, כדי לחלץ את עצמם מהמצב המביך אליו נקלעו. צר לנו כי נציגות העובדים מטעה את ציבור עובדי אל על ופועלת שלא ביושר ובדרך של השמצות אישיות. במשך תקופה ארוכה נעשה ניסיון כן ואמיתי של ההנהלה להגיע להסכמה עם נציגות העובדים על נוסח מוסכם להסכם עבודה חדש. עד לרגע זה לא נחתם הסכם בין הצדדים, עקב סירובה המתמשך של נציגות העובדים לחתום על הנוסח. לכל אורך הדרך פעלה ההנהלה בשקיפות, בכוונה טהורה ומתוך רצון עז לגשר על הפערים. ההנהלה הביעה נכונות ללכת כברת דרך ארוכה לקראת דרישות הנציגות במטרה
להתלכד ולהתאים את המבנה האירגוני, והוצואתיה לסביבה התחרותית והעסקית שבה היא פועלת".



"לצערנו, על אף רצוננו העז לסיים את המשא ומתן לטובת כל הצדדים, לא הסכימה נציגות העובדים לחתום על הסכם עבודה שהיה מיטיב עם מצבם של העובדים, עד היום", מוסיפים בנהלת אל על. "להנהלת החברה אין כל רצון לפגוע בעובדים, אלא לייעל את העבודה ולהפנות את עיקר המשאבים כדי להתמודד עם האתגרים הקשים העומדים היום בפני החברה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully