וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קיבל את עתירת עובדי החברה לאוטומציה: קבע שהחברה מנוהלת תוך חשש לניגוד עניינים

חיים ביאור

22.7.2008 / 18:54

העותרים: דירקטורים מטעם מרכז השלטון המקומי עלולים ליצוק ניגוד עניים בגבייה מרשויות מקומיות



בג"ץ קיבל עתירה שהגישו עובדי החברה לאוטומציה וקבע כי בעלי השליטה בה מצויים בחשש לניגוד עניינים. החברה לאוטומציה היא חברת המיחשוב הגדולה ביותר במגזר הציבורי והיא נמצאת בשליטה משותפת של מרכז השלטון המקומי (60%) ומשרד הפנים (40%).



קבוצת עובדים מהחברה לאוטומציה, ובהם יו"ר הוועד אריה גור הגישו עתירה באמצעות עוה"ד אבי שרף ויורי נחושתן, נגד שרי האוצר והפנים, החברה לאוטומציה ורשות החברות הממשלתיות. בעתירתם הם דורשים שהמדינה תפעל למניעת מעשים ומחדלים המנוגדים לטובת החברה ולמינוי דירקטורים מטעמה, עד למילוי מכסת ה-40% המגיעה לה לפי תקנון החברה.



העובדים טוענים כי לחברה מונו מטעם מרכז השלטון המקומי מנהלים שהרקע המקצועי שלהם אינו מתאים לעיסוקה של החברה בתחום המחשוב. לטענת העותרים, בנוסף לחוסר מומחיותם, מצויים המנהלים הללו בניגוד עניינים בגלל קשריהם הם ראשי הרשויות המקומיות. קשרים אלה, טוענים העותרים, מקשים עליהם בין השאר בגביית כספים שהרשויות המקומיות חייבות לחברה לאוטומציה עבור שירותי המחשוב שהיא מספקת להן.



השופטים אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן וחנן מלצר דחו את טענת הנהלת החברה לאוטומציה, לפיה מדובר בחברה פרטית. הם ציינו כי טוענתה זו ההנהלה הושמעה כחלק מ"מלחמת המאסף" שלה. הם קבעו כי על המדינה לקיים פיקוח על שכר המנהלים בחברה באמצעות הממונה על השכר במשרד האוצר, בעוד שהדירקטורים שמונו על ידי מרכז השלטון המקומי חייבים לדאוג לכך שהחברה תגבה את החובות המגיעים לה, "כדי שהספינה לא תטבע".



בפתח פסק הדין ציינו השופטים כי לא נעלמה מעיניהם העובדה שביסוד העתירה מערכת יחסים מתוחה בין העובדים לבין הנהלת החברה. השפוטים חייבו את מרכז השלטון המקומי ואת המדינה לשאת בהוצאות המשפט של העובדים, בסכום כולל של 35 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully